Takaisin
Maa
Takaisin
Ajoneuvoni
-
Varaosat autoosi

-
Tiedot
NISSAN Primera Sedan (P11)-autot: tekniset erikoispiirteet, versiot ja varustelutaso
Nissan Primera (P11) sedanin tuotanto alkoi vuonna 1996; ja vuonna 1999 se uudelleenmuotoiltiin. Mallin tuotanto lopetettiin vuonna 2002. Matkustamossa oli 5 paikkaa. Voit aina tilata varaosia Nissan Primera (P11) sedaniin kohtuullisilla hinnoilla verkkokaupastamme. Jarrusatuloita, sytytystulppia ja öljynsuodattimia ja muita auton varaosia on online katalogissamme tarjolla korkealaatuisina, mutta edullisesti.
Nissan Primera (P11) sedanin tekniset tiedot
Tavaratilaan mahtui jopa 490 litraa lastia. Maksimaalinen kuormitettavuus oli 535 kg. Maavara oli 140 mm. Korin mitat olivat alussa seuraavat: pituus 4,430 mm, leveys 1,720 mm ja korkeus 1,410 mm. Uudelleenmuotoilun jälkeen pituus kasvoi 4,519 mm ja loput parametreistä pysyivät samana.
Etujousitus oli erillisjousitettu ja käytti kaksoistukivarsia. Scott Russell mekanismia käytettiin takajousituksessa. Tällä teknologialla oli myönteinen vaikutus auton ohjailtavuuteen ja tiehen kiinnittymisen kykyyn. Etuakseli varustettiin tuuletetuilla jarrulevyillä ja taka-akseli, tuulettamattomilla.
Pääversiot
Nissan Primera (1996-2002) sedanista julkaistiin noin 20 versiota koko tuotantojakson aikana. Vain yksi niistä oli dieselkäyttöinen, ja loput olivat bensiinikäyttöisiä. Olemassa oli etuvetoisia, sekä nelivetoisia autoja.
2.0 GT MT bensiiniversio oli yksi tehokkaimmista. Se varustettiin 4-sylinterisellä rivimoottorilla monipisteruiskutuksella. Moottorin teho oli 150 hevosvoimaa. Maksimaalinen vääntömomentti oli 181 Nm 4,800 rpm kierrosnopeudessa. Auto kiihtyi 100 km/h 8.8 sekunnissa. Huippunopeus oli 218 km/h. Auto kulutti 8.1 litraa polttoainetta per 100 km/h yhdistelmäajossa.
Primera (P11) sedan viimeistelytasot
Valmistaja tarjosi monia viimeistelytasoja. Etenkin ennen uudelleenmuotoilua, seuraavia viimeistelytasoja oli saatavilla perusviimeistelyn lisäksi: Si, SRi, SLX, GT, GT SE, GT LE, SE. Melkeinpä kaikki uudelleenmuotoilluista autoista varustettiin Isofix kiinnityskohdilla lapsen istuimen kiinnisttämistä varten, sekä etuosan ja sivuosan turvatyynyt. Si ja SRi versiot erosivat perusversiosta esimerkiksi urheilupenkeillä ja nahkaisella ratilla; SE+ - ilmastointilaitteellaan ja lämmitetyillä penkeillään.
Kallein versio GT sisälsi ABS-jarrut, varashälyttimen, keskuslukiutksen, sähkökäyttöisen kattoluukun. Takapenkit olivat kokoontaittuvia. Sivupeilit olivat lämmitettyjä. Kaikki ikkunat olivat varustettuja sähkökäyttöisillä nostimilla, ja penkit koristeltuja nahalla. Lisäksi autoissa oli tehdasasennettuna etuosan sumuvalot.