Hammaspyörä auto varten

Moottori Varaosien: Hammaspyörä

Hammaspyörät ovat hammaspyörävälityksen pääosia, hampaita ovat erimuotoisia: sylinterimäisiä, kartiomaisia. Vaihteessa toisen hammaspyörän hampaat tulevat kosketukseen toisen hammaspyörän kanssa. Tavallisesti vetopyöränä on pieni hammaspyörä, jolta voima siirtyy toiselle isommalle hammaspyörälle. Hammaspyörä voi tulla kosketukseen minkä tahansa muun laitteen kanssa, jos tällä laitteella on hampaita. Sellaisten koneistojen keskuuteen sisältävät hammastangot ja muut osat, jotka eivät pyöri. Usein sattuu niin, että toinen hammaspyörä on kosketuksessa toisen pyörän kanssa.

Sellaisessa tapauksessa toisen hammaspyörän pyrintä aiheuttaa toisen hammaspyörän pyörinnän. Sen seurauksena pyörimistä siirretään toisesta tilasta toiseen (siis, toiselta akselilta toiselle). Hammaspyörät tavallisesti käytetään pareittain, mutta niillä hampaiden eri lukumääriä siksi, että pyörimisen voima ja nopeus vois muuttaa siirtäessä toiselta akselilta toiselle. Jos voima hammaspyörälle johdetaan ulkopuolelta, niin sellaista hammaspyörää kutsutaan vedetyksi. Mutta se hammaspyörä, jolta otetaan voima, kutsutaan vetäväksi. Kun vedetyn hammaspyörä on pienempi kuin vetävällä hammaspyörällä, niin vedetyn hammaspyörän voima päinvastoin nousee pyörimisnopeuden suhteellisen laskemisen kustannuksella ja päinvastoin. Valetun hammaspyörän välityksen tarkkuuden nostamiseen hampaita pitää lisäksi käsitellä.

Meidän verkkokauppamme on auki kaikille asiakkaille, jotka säästävät rahoja ja aikaa sekä arvostavat varaosien korkeaa laatua. Tila hammaspyörä tai jokin muu tarvittava tavara, esimerkiksi, vauhtipyörä, öljyjäähdytin, jousen voiman säädin, pääjarrusylinteri tai työsylinteri. Tilattuja varaosien saat lyhyessä ajassa ja edulliseen hintaan.

Kuinka tunnistaa kampiakselin hammasrattaan viat

Tarkista ensin komponentin pinta. Jos huomaat, että kampiakselin hammasratas on haljennut tai että siinä on kolhuja, se täytyy korjata. Tarkista myös, ovatko kiinnityskohdat vahingoittuneet. Määritelläksesi kulumisen tason, käytä hammasrattaan mittaria. Määritä piirustuksen avulla nimellinen hampaiden koko ja mittaa todellinen koko; vertaa sitten näitä arvoja keskenään. Ero ei saa ylittää 12 %:a. Jos ne ovat kuluneet tätä enemmän, komponentti täytyy vaihtaa.

Voit huomata kampiakselin hammasrattaan olevan diagnostiikan tarpeessa seuraavista merkeistä:

  • ajoneuvo on pysähtynyt yllättäen;
  • voiteluaineet pistesyövyttävät pintaa;
  • paine jakautuu epätasaisesti rattaalla;
  • on muodostunut kiertymäkulma;
  • kontaktipaine on kasvanut.

Kampiakselin hammasrattaan vikojen syyt

Kaikkein yleisin komponentin normaalin kulumisen syy on lian ja hankaavien hiukkasten päätyminen hampaisiin. Tämän tuloksena rattaan pinta hankautuu, jolloin hampaiden muoto muuttuu, ja komponentista tulee käyttökelvoton. Hankaus saattaa johtua myös komponenttiin kohdistuvasta ylettömästä rasituksesta.

Hihnallisen rattaan tulee olla kierällä käyttöolosuhteissa. Rako on merkki istukan epämuodostumisesta.

Komponentin kunto riippuu sen laadusta. Huonolaatuiset komponentit kuluvat nopeasti, mutta voivat aiheuttaa myös vakavempia vaurioita. Esimerkiksi huonolaatuisen komponentin terävät kulmat vahingoittavat usein jakohihnaa.

Kampiakselin hammasrattaan korjaaminen

Korjaaminen auttaa vain väliaikaisesti. Korjaaminen voidaan tehdä monella tapaa. Tavan määrittää vian luonne ja laajuus. Nämä tavat ovat:

  1. Kampiakselin hammasrattaan korjaaminen kääntämällä se ympäri. Tässä kaikki komponentin osat leikataan, ja toiselle puolelle hitsataan rengas. Tämä tulee asentaa siten, että kuorma siirtyy vain kulumattomille hampaille käännettäessä.
  2. Kampiakselin hammasrattaan korjaaminen lisäämällä materiaalia tai asentamalla lisähampaita. Tähän käytetään paria kuparimallia. Ne kiinnitetään toisiinsa nauhoilla ja sitten kruunuun. Materiaalin lisääminen tehdään paksupäällysteisten elektrodien avulla. Lopuksi mallit poistetaan.
  3. Korjaaminen säätämällä. Rattaaseen leikataan uusia hampaita.

Vikojen poistamiseksi komponentin päät viimeistellään koneella; joissakin tapauksissa hampaat kiinnitetään hitsaamalla tai ruuveilla.

Kampiakselin hammasrattaan korjaaminen

Komponentin käyttöikä on keskimäärin 150 000 ajokilometriä. Jos kaikki hampaat ovat merkittävän kuluneet, täytyy asentaa uusi ratas. Vaihtaminen tulee suorittaa pareittain. Irrota tätä varten suojus, suodatin, pumppu ja hihna ja poista väkipyörät. Ruuvaa sitten komponentti auki erityisellä kiintoavaimella, irrota se ja asenna uusi. Asentaaksesi ehjän osan, noudata näitä vaiheita päinvastaisessa järjestyksessä.

Suosittuja Hammaspyörä valmistajia
Hammaspyörä alkuperäisessä laadussa merkiltä INA valmistaja Hammaspyörä alkuperäisessä laadussa merkiltä AISIN valmistaja Hammaspyörä alkuperäisessä laadussa merkiltä DELPHI valmistaja Hammaspyörä alkuperäisessä laadussa merkiltä METZGER valmistaja Hammaspyörä alkuperäisessä laadussa merkiltä FEBI BILSTEIN valmistaja Hammaspyörä alkuperäisessä laadussa merkiltä ET ENGINETEAM valmistaja Hammaspyörä alkuperäisessä laadussa merkiltä SWAG valmistaja Hammaspyörä alkuperäisessä laadussa merkiltä BUGIAD valmistaja
Hammaspyörä alkuperäisessä laadussa merkiltä JP GROUP valmistaja Hammaspyörä alkuperäisessä laadussa merkiltä VAICO valmistaja Hammaspyörä alkuperäisessä laadussa merkiltä TOPRAN valmistaja Hammaspyörä alkuperäisessä laadussa merkiltä RUVILLE valmistaja Hammaspyörä alkuperäisessä laadussa merkiltä BLUE PRINT valmistaja Hammaspyörä alkuperäisessä laadussa merkiltä TRICLO valmistaja Hammaspyörä alkuperäisessä laadussa merkiltä AUTOMEGA valmistaja Hammaspyörä alkuperäisessä laadussa merkiltä Borsehung valmistaja
Laadukkaita varaosat: Hammaspyörä autollesi
Hankkia SWAG Nokka-akselin ajoitussäädin 20 94 7572 auto varten edulliseen hintaan 247,39 €
-20%
247,39 €
309,24 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Nokka-akselin ajoitussäädin | SWAG 20 94 7572
Tuotekuvaus
  • parilliset tuotenumerot: 20 94 7571
  • Paksuus [mm]: 43,5
  • Sisäläpimitta [mm]: 13,0
  • Hammasluku: 38
  • Korvaava tuote/korvaava tiedote 2: Ruuvilla
  • Asennuspuoli: Poistopuoli
  • Huomioi huolto-ohjeet:
varastossa Тiedot
Hankkia ET ENGINETEAM Nokka-akselin ajoitussäädin VT0002 auto varten edulliseen hintaan 230,98 €
-20%
230,98 €
288,72 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Nokka-akselin ajoitussäädin | ET ENGINETEAM VT0002
Tuotekuvaus
  • Rihlamäärä sisääntuleva akseli: 19
varastossa Тiedot
Hankkia FEBI BILSTEIN Nokka-akselin ajoitussäädin 36415 auto varten edulliseen hintaan 135,17 €
-20%
135,17 €
168,96 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Nokka-akselin ajoitussäädin | FEBI BILSTEIN 36415
Tuotekuvaus
  • Ulkoläpimitta [mm]: 119,0
  • Ulkokierre [mm]: M12 x 1
  • Laatu / luokka: 10.9
  • Avainväli: 18
  • Hammasluku: 38
  • Käyttö: Hydraulinen
  • Paino (kg): 1,030
  • Huomioi huolto-ohjeet:
varastossa Тiedot
Hankkia FEBI BILSTEIN Nokka-akselin ajoitussäädin 101052 auto varten edulliseen hintaan 218,18 €
-20%
218,18 €
272,72 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Nokka-akselin ajoitussäädin | FEBI BILSTEIN 101052
Tuotekuvaus
  • parilliset tuotenumerot: 101051
  • Leveys (mm): 27,0
  • Paksuus [mm]: 38,0
  • Ulkoläpimitta [mm]: 126,0
  • Hammasluku: 42
  • Asennuspuoli: Imupuoli
  • Paino (kg): 1,490
varastossa Тiedot
Hankkia FEBI BILSTEIN Nokka-akselin ajoitussäädin 48616 auto varten edulliseen hintaan 144,38 €
-20%
144,38 €
180,48 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Nokka-akselin ajoitussäädin | FEBI BILSTEIN 48616
Tuotekuvaus
  • Sisäläpimitta [mm]: 21,0
  • Ulkoläpimitta [mm]: 105,0
  • Hammasluku: 40
  • Asennuspuoli: Imupuoli, Poistopuoli
  • Paino (kg): 1,04
varastossa Тiedot
Hankkia INA Nokka-akselin ajoitussäädin 427 1005 10 auto varten edulliseen hintaan 111,17 €
-20%
111,17 €
138,96 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Nokka-akselin ajoitussäädin | INA 427 1005 10
Tuotekuvaus
  • Moottorin jakopää: Hammashihnat
varastossa Тiedot
Hankkia VAICO Nokka-akselin ajoitussäädin V20-2988 auto varten edulliseen hintaan 319,97 €
-20%
319,97 €
399,96 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Nokka-akselin ajoitussäädin | VAICO V20-2988
Tuotekuvaus
  • Asennuspuoli: Imupuoli
  • Hammasluku: 40
  • Käyttö: Hydraulinen
  • Korvaava tuote/korvaava tiedote 2: Ruuvilla
varastossa Тiedot
Hankkia SWAG Nokka-akselin ajoitussäädin 62 94 8411 auto varten edulliseen hintaan 170,18 €
-20%
170,18 €
212,72 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Nokka-akselin ajoitussäädin | SWAG 62 94 8411
Tuotekuvaus
  • Leveys (mm): 31,0
  • Ulkoläpimitta [mm]: 114,0
  • Sisäkierre (mm): M26 x 1
  • Hammasluku: 38
varastossa Тiedot
  • Ota yhteyttä
  • Toimitusehdot
  • Tietosuojakäytäntö
  • Yhtiömme
  • Maksu
  • Toimitus
  • Tilauksen peruuttaminen
  • Vaihto