Hammastanko / Ohjausvaihde auto varten

Ohjausjärjestelmä Varaosien: Hammastanko / Ohjausvaihde

Tämä mekanismi on tarkoitettu ohjauspyörän kääntämisen muutoksi vetotankojen etenevän liikkeen, mitä aiheuttaakin ohjattujen pyörien kääntöä. Tietenkin, kuljettajan välittämä voima ohjauspyörältä ohjatuille pyörille voimistuu moninkertaisesti. Ohjausvaihteen yhdessä ohjausjärjestelmä välittää kuljettajan voiman pyörille, mitä turvaa pyörien kääntöä määrätylle kulmalle. Sen lisäksi käännön suorittaminen ilman pyörien luistoa on mahdotonta ilman sitä, jotta pyörät liikkuisivat eripituisilla kaareilla. Vuorostaan etupyörät pyörivät eri kulmiin.

Kaikki tämä tehdään puolisuunnikkaan muotoisen vetotankojen ja vipujen yhdistämisen ansiosta. Riippuen ohjausvaihteesta on olemassa useita lajia ??ohjauslaitteita: kierukka-, ruuvi- ja hammaspyöräkoneostoja. Ensimmäisessä lajissa mekanismi keskeinen linkki on kierukka, joka on kiinnitetty ohjausakseliin, samalla rullaa asennetaan samalle akselille ja hihnapyörälle on asennettu samalle akselille rullalaakerilla olevan kääntövarren kanssa. Toisessa lajissa ohjausmekanismista keskeisenä on ruuvi, ruuvin pyöriminen, joka on yhdistetty ohjausakseliin, se välittyy mutterille. Toisessa lajissa hammaspyöräohjauskoneistoissa lieriömäiset tai kartiomaiset hammaspyörät muodostavat ohjausvaihde. Niihin kuuluu myös vaihde tyyppiä hammaspyörä - hammastanko, jossa lieriömäinen hammaspyörä on kytketty suoraan ohjausakseliin ja tanko on kiinnitetty hampailla ja suorittaa poikittaisen vetotangon roolia.

Ero kaikkien ohjausmekanismien keskellä ei ole ainoastaan ??niiden rakenteessa, vaan myös käyttöalalla. Näin kuorma-autoissa käytetään kierukka-lohko- ja ruuvi-mutteri-lohko-ohjasvaihteita, jotka on varustettu koneistoon sisäänrakennetuilla vahvistimilla, jotka ovat ohjausvaihteessa. Ohjauskoneiston viat voisivat aiheuttaa isoja ongelmia, sen vuoksi jos tarvitset uutta osaa jarrukenkien, öljysuodattimen tai, esimerkiksi jäähdyttimen ohella, niin edullisempi kaikkea ostaa kaikki meidän verkkokaupassamme.

Miten tunnistaa ohjausmekanismin toimintahäiriöt

Ohjausmekanismin diagnosointi tulisi tehdä kahden henkilön yhteistyönä. Yksi yleisimmistä vioista on ohjauspylvään välys. Se havaitaan kun käännetään ohjauspyörää molempiin suuntiin ääriasentoon ja tarkkaillaan samanaikaisesti mekanismien välisiä rakoja. Niiden pitäisi olla enintään 1 - 1,5 mm. Aukot tulisi mitata välysmitalla.

Diagnosoi myös navat, raidetangot ja ohjausvarret ja tarkasta kiinnikkeet ja suojukset.

Kun haluat tarkistaa toimiiko ohjaustehostimen mekanismi oikein, mittaa järjestelmän paine. Näin tehdäksesi, liitä painemittari ohjaustehostimen pumpun ja toimilaitteen välille. Käynnistä sitten moottori ja kiihdytä moottori vähitellen 1000 kierrokseen minuutissa. Mittaa hydraulisen ohjaustehostimen paine, kun olet kääntänyt ohjauspyörän ääriasentoon. Jos järjestelmässä ei ole vikoja, tämän parametrin arvo ei ylitä 80-85 kgf/cm2.

Järjestelmä tulisi diagnosoida ja huoltotoimenpiteet tulisi tehdä vuosittain ohjaustehostimen ilmastaamiseksi. Myös normaalin huolto-ohjelman puitteissa lisätään öljymäärä vaaditulle tasolle ja kiristetään kiinnittimet.

Saatat huomata, että ohjausmekanismi edellyttää diagnosointia seuraavista oireista:

  • ohjauspyörän kääntäminen aiheuttaa ylimääräisiä ääniä;
  • ohjauspyörä värähtelee;
  • ohjauspyörä on liian jäykkä tai liian kevyt;
  • työnesteet vuotavat;
  • ajoneuvo on epävakaampi suurilla moottorin kierrosluvuilla;
  • ohjauspyörä ei palaa sen alkuperäiseen asentoon kaarreajon jälkeen;
  • pyörät ohjautuvat epätasaisesti;
  • ohjauspyörä on virheasennossa.

Syistä ohjausmekanismin toimintahäiriöihin

Tärkeimmät syyt ohjausmekanismin ennenaikaiseen kulumiseen ovat ruostuminen tai tukkeutumat, jotka johtuvat kosteuden tai hankaavien hiukkasten pääsystä osan sisälle. Raidetangon päiden pallonivelten nopea kuluminen selittyy puhjenneella pölysuojuksella. Ohjausakselin laakerit tuhoutuvat voitelun puutteesta.

Raidetangon mekaaniset vauriot tai muodonmuutokset johtuvat usein huonolaatuisilla teillä ajamisesta. Vaurioita saattaa myös syntyä jalkakäytävän reunaan hidastetöyssyyn tai tai muuhun esteeseen osumisesta.

Tiiveyden häviäminen ohjausmekanismin ja ohjaustehostimen välillä johtuu yhdistävien letkujen vaurioitumisesta tai niiden kiinnikkeiden heikkenemisestä. Jotta voidaan varmistua, ettei järjestelmään jää ilmaa, uutta putkea asennettaessa ja öljyä vaihdettaessa tulee tehdä ilmaus.

Ohjaustehostimen virheellisen toiminnan syynä on usein pumpun hihnan rikkoutuminen tai riittämätön kireys. Tehostimen suorituskyky riippuu myös työnesteen laadusta.

Ohjausmekanismin käyttöikä riippuu käyttösuositusten ohjausjärjestelmän huolto-ohjelman ja noudattamista.

Ohjausmekanismin osien korjaus ja vaihto

Poistaaksesi viat ohjausmekanismista, pura järjestelmän katteet ja poistaa pölysuojat, irrota sen jälkeen ohjaustehostimen kiinnittimet ja ohjausakseli. Tarkista, että mekanismi ei ole tukossa ja ettei se sisällä vieraita esineitä. Korjauksessa tarvitset painemittaria ja dynamometrin, sekä toisen henkilön apua.

Mekanismin osat, jotka ovat epäkunnossa kulumisen tai muodon muutoksien vuoksi voidaan vaihtaa erikseen. Jos kuitenkin ohjaustehostinjärjestelmässä on toimintahäiriö, vaaditaan järjestelmän täydellinen vaihtaminen.

Suosittuja Hammastanko / Ohjausvaihde valmistajia
Hammastanko / Ohjausvaihde alkuperäisessä laadussa merkiltä ELSTOCK valmistaja Hammastanko / Ohjausvaihde alkuperäisessä laadussa merkiltä DRI valmistaja Hammastanko / Ohjausvaihde alkuperäisessä laadussa merkiltä SPIDAN valmistaja Hammastanko / Ohjausvaihde alkuperäisessä laadussa merkiltä TOPRAN valmistaja Hammastanko / Ohjausvaihde alkuperäisessä laadussa merkiltä ERA Benelux valmistaja Hammastanko / Ohjausvaihde alkuperäisessä laadussa merkiltä BOSCH valmistaja Hammastanko / Ohjausvaihde alkuperäisessä laadussa merkiltä TRW valmistaja Hammastanko / Ohjausvaihde alkuperäisessä laadussa merkiltä LAUBER valmistaja
Hammastanko / Ohjausvaihde alkuperäisessä laadussa merkiltä GENERAL RICAMBI valmistaja Hammastanko / Ohjausvaihde alkuperäisessä laadussa merkiltä TRISCAN valmistaja Hammastanko / Ohjausvaihde alkuperäisessä laadussa merkiltä DELCO REMY valmistaja Hammastanko / Ohjausvaihde alkuperäisessä laadussa merkiltä MAPCO valmistaja Hammastanko / Ohjausvaihde alkuperäisessä laadussa merkiltä MEYLE valmistaja Hammastanko / Ohjausvaihde alkuperäisessä laadussa merkiltä SASIC valmistaja Hammastanko / Ohjausvaihde alkuperäisessä laadussa merkiltä BUGIAD valmistaja Hammastanko / Ohjausvaihde alkuperäisessä laadussa merkiltä JP GROUP valmistaja
Laadukkaita varaosat: Hammastanko / Ohjausvaihde autollesi
Hankkia DRI Ohjausvaihde 711520664 auto varten edulliseen hintaan 285,72 €
-20%
285,72 €
357,15 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Ohjausvaihde | DRI 711520664
Tuotekuvaus
  • Käyttö: Hydraulinen
  • Varusteet: Autoihin ilman Servotronic-ohjausta
  • Nettopaino [kg]: 8,17
  • Ohjausvalmistajalle: ZF/Koyo
  • Kokonaispituus (mm): 1040
  • Valmistaja rajaus: Pinion Height 122mm
  • Sisääntuloläpimitta [mm]: 14
  • Ulostulon läpimitta [mm]: 16
varastossa Тiedot
Hankkia GENERAL RICAMBI Ohjausvaihde FO4021 auto varten edulliseen hintaan 74,48 €
-20%
74,48 €
93,10 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Ohjausvaihde | GENERAL RICAMBI FO4021
Tuotekuvaus
  • Käyttö: Käsikäyttöinen
  • Ohjausvaihdetyyppi: Hammastanko-ohjausvaihde
  • Pituus 1 (mm): 1178
  • Kierre raidetangon pää: 1/2" 20 X 1"
varastossa Тiedot
Hankkia DRI Ohjausvaihde 714520693 auto varten edulliseen hintaan 132,72 €
-20%
132,72 €
165,90 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Ohjausvaihde | DRI 714520693
Tuotekuvaus
  • Ohjausvaihdetyyppi: Hammastanko-ohjausvaihde
  • Käyttö: Käsikäyttöinen
  • Ohjausvalmistajalle: TRW
  • Kokonaispituus (mm): 1070
  • Nettopaino [kg]: 4,89
varastossa Тiedot
Hankkia DRI Ohjausvaihde 711520264 auto varten edulliseen hintaan 198,72 €
-20%
198,72 €
248,40 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Ohjausvaihde | DRI 711520264
Tuotekuvaus
  • Käyttö: Hydraulinen
  • Ohjausvaihdetyyppi: Hammastanko-ohjausvaihde
  • Nettopaino [kg]: 7,15
  • Ohjausvalmistajalle: TRW
  • Kokonaispituus (mm): 1140
  • Valmistaja rajaus: Pinion Height 80mm
  • Kierre sisääntulo: M18
  • Kierre ulostulo: M16
  • Ohjauspyörän kierrosten määrä: 3
varastossa Тiedot
Hankkia GENERAL RICAMBI Ohjausvaihde FI4130 auto varten edulliseen hintaan 101,72 €
-20%
101,72 €
127,15 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Ohjausvaihde | GENERAL RICAMBI FI4130
Tuotekuvaus
  • Käyttö: Käsikäyttöinen
  • Ohjausvaihdetyyppi: Hammastanko-ohjausvaihde
  • Pituus 1 (mm): 1160
  • Kierre raidetangon pää: M14
varastossa Тiedot
Hankkia GENERAL RICAMBI Ohjausvaihde FI4112 auto varten edulliseen hintaan 62,72 €
-20%
62,72 €
78,40 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Ohjausvaihde | GENERAL RICAMBI FI4112
Tuotekuvaus
  • Käyttö: Käsikäyttöinen
  • Ohjausvaihdetyyppi: Hammastanko-ohjausvaihde
  • Pituus 1 (mm): 1030
  • Kierre raidetangon pää: 12
varastossa Тiedot
Hankkia MAPCO Ohjausvaihde 29561 auto varten edulliseen hintaan 164,48 €
-20%
164,48 €
205,60 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Ohjausvaihde | MAPCO 29561
Tuotekuvaus
  • Uusi osa:
  • Käyttö: Mekaaninen, Sähköinen
  • Varustelumahdollisuudet: Electric Assist
  • Vasen / oikea liikenne: Ohjaus vasemmalla
varastossa Тiedot
Hankkia GENERAL RICAMBI Ohjausvaihde CI4036 auto varten edulliseen hintaan 68,24 €
-20%
68,24 €
85,30 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Ohjausvaihde | GENERAL RICAMBI CI4036
Tuotekuvaus
  • Käyttö: Käsikäyttöinen
  • Ohjausvaihdetyyppi: Hammastanko-ohjausvaihde
  • Isku (mm): 150
  • Pituus 1 (mm): 592
varastossa Тiedot
  • Ota yhteyttä
  • Toimitusehdot
  • Tietosuojakäytäntö
  • Yhtiömme
  • Maksu
  • Toimitus
  • Tilauksen peruuttaminen
  • Vaihto