
Auton Ohjaustehostimen pumppu
Ohjaustehostimen pumppu auto
Ohjaustehostin: hyödyllistä tietoa
Suostu siihen, että kylmänä talvena auton tavallisella lämmittimellä et pärjää. Perusteita on muutama: hyvin iso korin tilavuus, auton matkustamon vaaja lämpöeristys, dieselmoottori, jonka lämmönluovutus on vähempi, kuin bensiinimoottorilla, huonosti suunniteltu ilmanvaihdon tuuletusaukkojen ja hattujen sijainti jne. Tämän ongelman ratkaisu on kuitenkin lisäämällä vielä yksi lämmitin. Apupumppu on tarkoitettu juuri toimintaan yhdessä nestelämmittimen kanssa työnesteen siirtämiseksi matkustamon lämmitysjärjestelmässä ja auton polttomoottorin itse jäähdytysjärjestelmässä.
Voi erottaa lisäpumpun muutama etua: matkustamon lämmitys tapahtuu monta kertaa tehokkaampi jäähdytysnesteen siirtämisen isommalla nopeudella, minkä syynä on pumpun iso tuotto. Apupumpun kehityksessä alusta alkaen on otettu huomioon käyttö äärimmäisissä ilmasto-olosuhteissa. Todisteena on pumpun pakkasenkestävyys (alhaisissa lämpötiloissa sähköpumpun alusvirtauspaine on vakaa)- Apupumpulla on myös iso teho, mitä määritellään paine-erolla imutulon ja poiston välillä.
Osta lisäpumppu meidän verkkokaupastamme ja arvostelee sen etuja. Ensimmäisenä etuna on mahdollisuus laadukkaasti ja nopeasti lämmittää matkustamo auton seisonnan aikana, siihen aikaan, kun auton moottori on sammutettu. Huolimatta siitä, että tämän tai toisen pumpun syöttö on samanlaista, mutta apupumppu lämmittää nopeammin. Vielä yhtenä etuna on eri lämmittimen kytkentä, jonka vuoksi kuljettaja ja matkustajat tuntevat itseään viihtyisästi matkustamossa. Meidän verkkokaupastamme voi ostaa muitakin varaosia, esimerkiksi, pyyhkimen moottori, jarrupaloja, vauhtipyörä ja ovenkahvia.
Miten tunnistaa hydrauliohjauksen pumpun toimintahäiriöt
Ensinnäkin, tarkista järjestelmän nestemäärä. Jos määrä on vajaa, lisää nestettä. Jos nesteen kulutus on runsasta, tarkista liitoskohdat ja pumpun tiiviys.
Voi havaita vian mittaamalla öljyn paineen pumpun ulostulossa painemittarin avulla. Tarkin tulos saadaan kattavalla diagnostiikalla, jotka voidaan tehdä huoltokorjaamolla.
Saatat huomata, että hydrauliohjauksen pumppu tarvitsee diagnosointia seuraavista oireista:
- riittämätön paine ohjausjärjestelmässä;
- osa vinkuu kaarreajossa;
- ohjauspyörä on liian jäykkä;
- ohjauspyörä värähtelee;
- ohjauspyörä on jäykempi käännettäessä jompaankumpaan suuntaan;
- ohjausjärjestelmä toimii virheellisesti;
- kaarteissa syntyy voimakasta melua;
- järjestelmä viheltää kun ohjauspyörää käännetään ääriasentoon.
Syitä hydraulisen ohjausjärjestelmän pumpun toimintahäiriöihin
Yksi yleisimmistä syistä hydraulisen ohjausjärjestelmän pumpun toimintahäiriöihin on ilman pääsy järjestelmään. Ilmaa pääsee laitteistoon komponentin letkujen vaurioituneiden liittimien ja irronneiden kiinnittimien (puristimet) johdosta. Mekanismin tiiveyden häviämien johtuu myös tiivistysrenkaiden ja öljytiivisteiden kulumisesta. Lisäksi, se voi johtua pumpun työkammion sivupintojen vauriotumisesta. Joskus ne vaurioituvat jos nesteet ovat vanhoja tai huonolaatuisia.
Komponentin vauriot ovat usein seuraus virheellisestä asennuksesta. Hajoaminen voi johtua myös järjestelmän virheellisestä korjauksesta, huollosta tai käytöstä. Erityisesti etupyörien kääntäminen ääriasentoon lisää pumpun kuormitusta. Tällöin vaarana on, että sylinterit vaurioituvat ja pumpun ohitusventtiilin liike estyy.
Tämän lisäksi komponentin ennenaikaisen kulumisen syy on usein riittämätön voitelu. Se aiheuttaa pumpun osien jumittumista ja pumpun hajoamisen. Komponentin käyttöikä riippuu myös sen laadusta ja siitä, miten hyvin huolto-ohjelmaa noudatetaan. Säännölliset tarkastukset ja ilman tehokas poistaminen järjestelmästä voi lisätä komponentin elinikää.
Ohjausjärjestelmän hydraulisen pumpun korjaus ja vaihto
Jos epäilet, että järjestelmässä on ilmaa, se on syytä poistaa. Jos järjestelmä on likainen, pumppu tulee huuhdella täysin.
Para sustituir el componente, primero retire la correa de transmisión auxiliar, y afloje la mordazas. Luego deslice la mordaza a lo largo del manguito, y desconecte este último de la tubería de conexión. Tenga preparado un contenedor adecuado para drenar el fluido. Luego desatornille el perno de acople y desconecte el manguito de presión. Para facilitar el proceso, se recomienda retirar el fluido directamente de la bomba con una jeringa, y luego desmantelar el componente.