Kytkin pääsylinteri auto varten

Kytkin Varaosien: Kytkin pääsylinteri

Kytkimen päätarkoituksena on vääntömomentin siirto moottorista pyörille. Siis kytkimen koneiston toiminta määrätyllä ajalla irrottaa moottori voimansiirrosta ja jonkin jana kuluttua taas yhdistää sen jälkeen kun kuljettaja siirtyy toiselle vaihteelle. Kytkimen pääsylinterin rakenne on yksinkertainen: runko, sylinteri, mäntä ja tiivisteet. Kytkimen sylinterin päätehtävä on voiman siirto työnesteen avulla polkimelta välittömästi kytkimen työsylinterille. Jos on tapahtunut jarrunesteen vuoto tiivisteiden läpi tai on mennyt rikki mäntä, niin se merkitsee sitä, että pääsylinterin on korjattava tain kokonaan vaihdettava. Pääsylinterin tiivisterenkaiden vahingoittujien kohtien läpi kytkimen hydrauliseen käyttöön voi päästää vielä ilmakin. Nesteen vuoto voi huomata kytkimen polkimen toiminnan mukaan ja silmämääräisesti.

Jos ilma pääsen hydrauliseen käyttöön, niin siitä voisivat ilmoittaa kytkimen polkimen uppoaminen. Periaatteessa pääsylinterin korjausta voi tehdä omin käsin. Juuri sitä varten on olemassa kytkimen pääsylinterin korjaussarja. Pääsylinterin irrotus ja asennus tapahtuu tavallisesti niin, että on asennettava päinvastaisessa järjestyksessä. Sen vuoksi tästä prosessista ei kannata kertoa erikseen. Pääsylinterin purkamista ei pysty tekemään sellaiset autoilijat, joilla ei ole aavistustakaan viilamiehen töistä.

Purkamisen jälkeen sylinterin kaikki osat pestään ahkerasti. Vain tehdä se pitää jarrunesteessä. Sylinterin katsastuksessa poistaa naarmuja ja jäystetä hienohiontakivellä. Jos on ostettava uusia varaosia, esimerkiksi, pääsylinteri, pyörän jarrusylinteri tai käynnistin, käy meidän verkkokaupassamme. Toimitamme tilattuja varaosia lyhyessä ajassa ja sinulle sopivaan paikkaan.

Kuinka tunnistaa viallinen kytkimen työsylinteri

Se täytyy aluksi tarkistaa visuaalisesti vuodon merkkien varalta. Jos näitä löytyy, järjestelmä ei ole tiivis. Jos poljin on liian herkkä, on todella todennäköistä, että järjestelmään kerääntyy ilmaa. Tämän vian poistamiseksi järjestelmä täytyy ilmata asteittain. Jos tämä ei auta, sylinteriin täytyy suorittaa kokonaisvaltaisempi korjaustoimenpide. Jos vaihteiden vaihdon yhteydessä kuuluu asiaankuulumattomia ääniä, ja vaihdekeppi tärisee, ole yhteydessä huoltamoon, jotta voidaan suorittaa läpikotaisempi tarkistus. Nestetasot tulee tarkistaa säännöllisesti. Matala nestetaso tarkoittaa sitä, että se vuotaa. Tällöin mäntä ja kupit saatetaan joutua vaihtamaan.

Voit huomata kytkimen työsylinterin olevan diagnostiikan tarpeessa seuraavista merkeistä:

  • kytkin ei painaudu kokonaan pohjaan;
  • kytkin toimii epävakaasti ja nytkähtelee;
  • polttoaineen kulutus kasvaa;
  • kytkinpoljin ei toimi oikein;
  • työsylinteri jumiutuu painettaessa;
  • epätavallisia ääniä, kun kytkintä painetaan tai se vapautetaan;
  • nestettä vuotaa monien järjestelmän osien alta;
  • palaneen haju;
  • kytkin ei vapaudu kokonaan.

Kytkimen työsylinterin vikojen syyt

Kaikkein yleisin kytkimen työsylinterin vika on paineen purkautuminen. Näin tapahtuu, kun osa kuluu, vaurioituu, tai letkut ja O-renkaat on asennettu väärin.

Osan jouset tulee usein vaihtaa, koska niiden käyttöikä päättyy. Männät kuluvat ja saattavat vaurioitua intensiivisen mekaanisen rasituksen myötä.

Kytkimen työsylinterin ennenaikaisen kulumisen syynä voivat olla osan huono laatu ja se, ettei sitä huolleta. Osan käyttöikä riippuu myös ajotyylistä sekä järjestelmän käyttöohjeistusten noudattamisesta.

Kytkimen työsylinterin vaihtaminen

Komponentin vaihtaminen vaatii jarrunesteen pumppaamista ulos kytkimen nestesäiliöstä. Irrota tämän jälkeen kumihihna, joka on kiinni painesäiliössä ajoneuvon rungossa. Ole varovainen irrottaessasi säiliötä, sillä se sisältää jarrunestettä. Ruuvaa seuraavaksi auki mutteri, joka kiinnittää putkiston sylinteriin. Seuraava vaihe on siirtää putkisto sivuun löysäämällä kiinnike ja irrottamalla se sylinteristä. Ruuvaa auki myös mutterit, jotka kiinnittävät sylinterin auton runkoon. Nyt voit irrottaa vanhan sylinterin ja asentaa sen tilalle uuden. Kokoa mekanismi päinvastaisessa järjestyksessä.

Suosittuja Kytkin pääsylinteri valmistajia
Kytkin pääsylinteri alkuperäisessä laadussa merkiltä SACHS valmistaja Kytkin pääsylinteri alkuperäisessä laadussa merkiltä ATE valmistaja Kytkin pääsylinteri alkuperäisessä laadussa merkiltä LuK valmistaja Kytkin pääsylinteri alkuperäisessä laadussa merkiltä TOPRAN valmistaja Kytkin pääsylinteri alkuperäisessä laadussa merkiltä AISIN valmistaja Kytkin pääsylinteri alkuperäisessä laadussa merkiltä VALEO valmistaja Kytkin pääsylinteri alkuperäisessä laadussa merkiltä BOSCH valmistaja Kytkin pääsylinteri alkuperäisessä laadussa merkiltä ASHIKA valmistaja
Kytkin pääsylinteri alkuperäisessä laadussa merkiltä FTE valmistaja Kytkin pääsylinteri alkuperäisessä laadussa merkiltä HERTH+BUSS JAKOPARTS valmistaja Kytkin pääsylinteri alkuperäisessä laadussa merkiltä BREMBO valmistaja Kytkin pääsylinteri alkuperäisessä laadussa merkiltä TRW valmistaja Kytkin pääsylinteri alkuperäisessä laadussa merkiltä BLUE PRINT valmistaja Kytkin pääsylinteri alkuperäisessä laadussa merkiltä AUTOFREN SEINSA valmistaja Kytkin pääsylinteri alkuperäisessä laadussa merkiltä Metalcaucho valmistaja Kytkin pääsylinteri alkuperäisessä laadussa merkiltä CAR valmistaja
Laadukkaita varaosat: Kytkin pääsylinteri autollesi
Hankkia LuK Pääsylinteri, kytkin 511 0353 10 auto varten edulliseen hintaan 23,17 €
-20%
23,17 €
28,96 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Pääsylinteri, kytkin | LuK 511 0353 10
Tuotekuvaus
varastossa Тiedot
Hankkia VALEO Pääsylinteri, kytkin 804828 auto varten edulliseen hintaan 28,77 €
-20%
28,77 €
35,96 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Pääsylinteri, kytkin | VALEO 804828
Tuotekuvaus
  • Vasen / oikea liikenne: Oikeanpuoleiselle liikenteelle
  • Paino (kg): 0,305
varastossa Тiedot
Hankkia A.B.S. Pääsylinteri, kytkin 41043 auto varten edulliseen hintaan 19,58 €
-20%
19,58 €
24,48 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Pääsylinteri, kytkin | A.B.S. 41043
Tuotekuvaus
  • Asennuspuoli: Edessä
  • Läpimitta 1/läpimitta 2 [mm]: 15,9
  • Jarrujärjestelmä: FTE
  • Kiinnitysreikien lukumäärä: 2
  • Kiinnitysruuvien väli [mm]: 56
  • Kierre ulostulo: CLIPPED
  • Materiaali: Muovi
  • Paino (kg): 0,61
varastossa Тiedot
Hankkia LuK Pääsylinteri, kytkin 511 0176 10 auto varten edulliseen hintaan 49,57 €
-20%
49,57 €
61,96 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Pääsylinteri, kytkin | LuK 511 0176 10
Tuotekuvaus
varastossa Тiedot
Hankkia MAPCO Pääsylinteri, kytkin 1785 auto varten edulliseen hintaan 24,58 €
-20%
24,58 €
30,72 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Pääsylinteri, kytkin | MAPCO 1785
Tuotekuvaus
  • Läpimitta [mm]: 19,05
  • Materiaali: Alumiini
varastossa Тiedot
Hankkia SACHS Pääsylinteri, kytkin 6284 000 056 auto varten edulliseen hintaan 41,38 €
-20%
41,38 €
51,72 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Pääsylinteri, kytkin | SACHS 6284 000 056
Tuotekuvaus
  • Tunnusluku: GZ16X35
varastossa Тiedot
Hankkia LuK Pää- / työsylinterisarja 513 0049 10 auto varten edulliseen hintaan 211,58 €
-20%
211,58 €
264,48 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Pää- / työsylinterisarja | LuK 513 0049 10
Tuotekuvaus
varastossa Тiedot
Hankkia FEBI BILSTEIN Pääsylinteri, kytkin 10180 auto varten edulliseen hintaan 36,58 €
-20%
36,58 €
45,72 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Pääsylinteri, kytkin | FEBI BILSTEIN 10180
Tuotekuvaus
  • Sisäläpimitta [mm]: 19,05
  • Sisäkierre (mm): M10 x 1
  • Materiaali: Alumiini
  • Paino (kg): 0,54
varastossa Тiedot
  • Ota yhteyttä
  • Toimitusehdot
  • Tietosuojakäytäntö
  • Yhtiömme
  • Maksu
  • Toimitus
  • Tilauksen peruuttaminen
  • Vaihto