
Nokka-Akseli auto varten
Suosittuja Nokka-Akseli valmistajia
Nokka-Akseli
Nokka-Akseli: hyödyllistä tietoa
Nokka-akseli on kaasujakelujärjestelmän pääosa, jota käytetään synkronoimaan sekä imu että pako, samoin sen toiminnan vaiheita. Nykyään lähes kaikissa nykyaikaisissa automoottoreissa nokka-akseli sijaitsee sylinterin yläosassa ja yhdistyy kampiakselin tähtipyörän kanssa hihnapyörällä, ketjulla tai kaasujakeluhihnalla. Tämä antaa sille mahdollisuuden pyöriä puolella taajuudella puolet edellisen version sijainnin verrattuna. ·Lyhyesti sanoen nokka-akseli on automoottorin aivoja, jotka määrittelevät moottorin luonteen toimintaa eli nousunopeutta sekä venttiileiden avautumisen kestoa. Koska nokat vastaavat vastaavaa määrää sekä imu- että pakoventtiileitä automoottorissa, yksittäiset nokat avaavat omia venttiileitä vaikuttaen työntäjän vipua, vapauttaen se ja sen jälkeen palautusjousi omalla voimalla sulkee venttiili. On olemassa moottorin sylinerien useita muotoja: rivisijainti, jolla on pari venttiiliä sylinteriä kohden ja yksinokka-akseli, V-muoto ja vastakkainen muoto, joihin kuuluvat yksi tai kaksi nokka-akselia.
Vakavin ongelma tällä osalla autossa on venttiileiden takertuminen. Syynä on epälaatuisen polttoaineen käyttö tai ongelmia venttiilijousissa. Myös yhteisinä syinä on hydraulisen ahtimen ja lämpövälyksen huono toiminta. Jos haluat vaihtaa nokka-akseli, älä tuhlaa aikaa ostosmatkoihin erikoiskaupoissa tai huoltamoissa. Menetäthän paitsi aikaa myös huomattavasti rahaa maksaen liikaa varaosasta. On parempi mennä verkkokauppaamme. Täällä asiakkaillemme tarjoamme laajan valikoiman nokka-akselia joka automerkille. Tilaa tarvittavia varaosia edulliseen hintaan. Huolehdimme, että toimitus toteutettiin lyhyessä ajassa. Nokka-akselin lisäksi voit myös ostaa muitakin varaosia, esimerkiksi iskunvaimentimen laakeri, sytytystulppia tai laippa.
Nokka-akselin viat
- kääntövarren kuluminen;
- nokka-akselin väkipyörän viat;
- jakohihnan irtoaminen paikoiltaan;
- akselin tukikauluksen kuluminen;
- akselin vääntyminen;
- tärkeiden osien tai laakereiden kuluminen;
- ruuvien kierteiden kuluminen.
Nokka-akselin vikojen merkit
- moottorin tehon heikkeneminen;
- polttoaineen jakojärjestelmä ei toimi oikein;
- yksiköstä kuuluu asiaankuulumattomia ääniä;,
- metallista kolinaa tai raapimista;
- moottori ei toimi oikein käydessään;
- järjestelmävian merkkivalo syttyy kojelaudassa.
Nokka-akselin vikojen syyt
- öljyn puute järjestelmässä;
- voimayksikön liian korkeat lämpötilat;
- polttoainetta vuotaa voiteluaineeseen;
- moottorin kuluminen;
- vaihteiston osien epämuodostumat;
- polttoainejaon vaiheiden väräänlainen asennus;
- auton huonolaatuinen huolto;
- aukkoja järjestelmässä.
Diagnostiikka
Tämä järjestelmä tulee tarkastaa 75 000-100 000 ajokilometrin välein. Nokka-akseli kannattaa diagnosoida huoltamolla, jossa ammattilaiset voivat tarkastaa jokaisen yksikön kulumisen tason. Voit tarkistaa itse vain jäähdytyksen, moottorin jännitteen ja voitelun tason.
Nokka-akselin korjaaminen ja vaihto
Kaikista nokka-akselin osista vain hajonneet kääntövarret voidaan korjata. Elektroninen impulssikromipinta auttaa vähentämään niiden alkuperäistä paksuutta. Haluamme muistuttaa, että normaali vapaa liikkuvuus on 0,03 mm. Muussa tapauksessa sinun tulee vaihtaa tietyt nokka-akselin osat. Tätä varten, tee seuraavasti:
- poista ilmansuodatin ja sitten sylinteripään suoja sekä venttiilien keinuvipuakselit yhdessä keinuvipujen kanssa.
- irrota johtosarja vaihesensorista.;
- irrota sensorin suojus;
- irrota ilmansuodattimen ankkurin tukivarsi;
- pura nokka-akselin jumiutunut väkipyörä;
- irrota nokka-akseli;
- aseta uusi akseli, suorittaen kaikki vaiheet päinvastoin.