
Auton Pakosarja
Pakosarja auto
Pakosarja: hyödyllistä tietoa
Imusarjan tarkoitus on kerättävä ilmavirtauksia. Sen rakenteen monimutkaisuudella ja kyvyttömyydellä yhdistetään tässä rakenteessa tarvittavia edellytyksiä synnyttää imusarjan monimuotoisuutta automoottorissa. Imusarjan päätehtävänä on polttoaineen ja ilman seoksen tasaisen jakautumisen turvaaminen sylinterien keskellä. Seoksen jakelun erikoisuuksien takia on täytettävä tiettyjä ehtoja, kuten putkien pieni koko seoksen korkean nopeuden säilyttämiseksi moottorin pienillä kierroksilla, sekä käyttää teräviä kulmia tasaisten _?käyrien sijalleen suuntauksen muuttamisen paikoissa. Nimenomaan se synnyttä pyörteilyn ja ylläpitää polttoaineen ilmassa suspensiona.
Koskien imusarjan lämmittämistä ja lämmön käyttöä polttoaineen haihtumisen prosessiksi, niin sitä tarvitaan polttoaineen tasaiseksi jakaantumiseksi sylinterien välillä. Sen jälkeen turvataan polttoaineen syttymistä ja sen täyttä palamista. Aikaisemmin autoissa käytettiin polttoaineen liian voimakasta lämmitystä, jonka seurauksena pakokaasut olivat kosketuksessa imusarjan kanssa ja se vähensi tuottavuutta tilavuustuottoisuuden alenemisen takia. Nykyään käytetään pääasiassa kohtalaista lämmitystä. Samalla on huomattava, että lämpö tulee imusarjaan kahdella tavalla, ensinnäkin lämmönsiirrolla sylinteriltä imusarjan tiivisteen läpi, ja toiseksi lämmönsiirrolla piirissä kiertävästä jäähdytysnesteestä. Kunnes automoottori ei lämpene, imusarjalle siirtävä lämpö puuttuu. Siitä varten nykyaikaiset autot on varustettu sähkölämmityslaitteilla, jotka käynnistäessä turvaavat seoksen lisärikasmustumista.
Jos haluat ostaa auton imusarja, käänny meidän verkkokappaamme. Täällä voit valita sopiva malli ja tilata sen mukavasti ollessasi kotona tai toimistossa. Hinnat meillä ovat alhaisia, koska tavaroita toimitetaan suoraan valmistajilta. Tilatun varaosan toimituksen aika on lyhyt. Joten sinun ei pitää laittaa auton parkkipaikalle tai autotalliin. Imusarjan lisäksi voit ostaa meiltä muutkin auton osat, kuten pölysuoja, ovenkahvoja tai polttoainepumppu.
Imusarjan viat
- ruosteinen komponentti;
- imusarja on vahingoittunut tai epämuodostunut mekaanisen vahingon takia;
- osa on kulunut ajan saatossa;
- komponentin sokat ovat epämuodostuneet.
Imusarjan vikojen merkit
- moottorista tulee käydessään epätavanomaista ääntä;
- pakokaasu kulkeutuu konepellin alle;
- polttoaineen kulutus kasvaa;
- lambda-anturin arvot ylittävät normit;
- ohjaamossa haisee pakokaasu.
Imusarjan vikojen syyt
- osan paineen purkautuminen;
- imusarjan lämpötila vaihtelee;
- osa tärisee;
- liitoskohta on liian terävä;
- tiivisteet ovat vahingoittuneet tai kuluneet;
- komponentin kiinnikkeet ovat vahingoittuneet.
Diagnostiikka
Irrota aluksi komponentti se kunnon määrittämiseksi. On tarpeen aloittaa kollektorin tarkistuksella mekaanisten vahinkojen sekä osan epämuodostumien löytämiseksi. Tarkista tämän jälkeen kiinnikkeiden kireys. Järjestelmän tulee olla painetiivis, eikä se saa päästää pakokaasua karkaamaan. Tarkemmat komponentin diagnostiikat tulee tehdä erityisellä telineellä ja tietokoneohjelmistoilla.
Valuraudasta valmistettu komponentti kestää noin kolme vuotta, ja ruostumattomasta teräksestä valmistettu kollektori ( jos ei ole kolhiintunut) voi kestää seitsemän vuotta, koska tällainen osa ei ruostu.
Imusarjan korjaus ja vaihto
Korjaus voi estää osan vakavia vikoja ja hajoamisia. Korjaa pienet viillot hitsaamalla. On kuitenkin muistettava, että kollektori on valmistettu ruostumattomasta teräksestä, minkä vuoksi se menettää osan ominaisuuksistaan ja siitä tulee heikompi. Muokkauksen avulla palautetaan komponentin alkuperäinen muoto. Tällainen ehkäisevä toimenpide pidentää imusarjan elinikää hieman. Jos komponentti on ruostunut, tulee se vaihtaa.