Sylinterilohko / Moottorilohko auto varten

Moottori Varaosien: Sylinterilohko / Moottorilohko

Sylinteriyksikkö on ehkä kaikkein tärkeä perusosa automoottorissa. Nimenomaan se epäilemättä on minkä tahansa polttomoottorin peruste. Siihen kiinnitetään sylinterikansi sekä vaihteiston koneistot, yksikön keskiosassa on mäntäryhmä ja kampikoneisto. Nähtävästi joka näistä koneistoista kestää kuormituksia. Siis sylinteriryhmään vaikuttavat isot voimat, joita voi mitata määrästä ja suunnasta. Niitä torjumiseksi sylinterinyksikön on oltava kova, jottei se muuttanut muotonsa näiden voimien vaikutuksesta.

Myös sylinteriyksiköllä on useita lisäominaisuuksia, jotka ovat hyvin tärkeitä koko koneistolle. Esimerkiksi voitelujärjestelmä, missä öljy paineen alaisena sylinterin reikien läpi siirtyy voitelukohdille. Myös öljyä tarvitaan sekä sylinteriryhmässä että voitelujärjestelmässä jäähdyttämiseksi. Toiminnan aikana moottorista syntyy melua autossa. Sylinteriyksikön vielä yhtenä tarkoituksena on imeä tai äärimmäisessä tapauksessa pienentää kaikkia moottorimeluja. Tietenkin tyydyttää kaikkia näitä vaatimuksia samanaikaisesti on erittäin vaikeaa, mutta nykyaikaiselle autolle se on aivan tarpeellista. Sen vuoksi sylinteriryhmä ei ole pelkästään rautapala, miten virheellisesti olettavat monet autoilijat, vaan se on monimutkainen ja kallis koneisto, jonka suunnittelussa käytetään tietokoneita ja tarkkoja laskelmia.

Ei kannata menettää viikonloppu tai muu vapaa-aikaa ostoksille erikoiskaupoissa ja korjaamoissa hakemassa tarvittavia varaosia. Meidän verkkokauppamme esittää suuri valikoima sylinteriyksikköjä. Sen vuoksi voit helposti valita juuri sellaista, jota tarvitset omassa autossasi. Sylinteriyksikön lisäksi meillä on aina sellaisia varaosia, kuten iskunvaimentimen tuen laakeri, jäähdytysnesteen letkuja, sylinterikannen pultteja sekä vauhtipyörä.

Kuinka tunnistaa moottorin sylinterilohkon viat

Moottori tulee ensin diagnosoida tietokoneella. Tämän avulla tarkistetaan, että moottori toimii oikein (männän iskut ja mäntien kunto).

Tarkempaa tarkistusta varten, moottori tulee irrottaa ajoneuvosta. Moottorin purkaminen on pitkä ja työläs prosessi, joka vaatii paljon tietoa ja kokemusta, joten on suositeltavaa jättää se huoltamon asiantuntijoiden tehtäväksi.

Kun moottorin sylinterilohko, sen kansi ja männät on irrotettu, komponentin sisäpuoli tulee tarkistaa vaurioiden varalta.

Moottorin sylinterilohkon käyttöikää ei ole rajoitettu. Useimmissa tapauksissa vaihtamista ei vaadita koko ajoneuvon käyttöiän aikana. Jos moottoria käytetään kuitenkin väärin, tai sylinterilohkoon pääsee vierasperäisiä objekteja, komponentti tulee vaihtaa. Huonolaatuiset voiteluaineet ja polttoaine aiheuttavat komponentin tukkeutumista.

Voit huomata sylinterilohkon olevan diagnostiikan tarpeessa seuraavista merkeistä:

  • moottori on menettänyt runsaasti tehoaan;
  • moottorin käämi ei synnytä kipinöitä;
  • ajoneuvo ei kiihdy maksiminopeuteensa;
  • moottori ei käynnisty;
  • moottori sakkaa tyhjäkäynnillä tai alhaisissa kierrosnopeuksissa;
  • moottori ei toimi oikein missään kierrosnopeudessa.

Moottorin sylinterilohkon vikojen syyt

Moottorin sylinterilohko altistuu jatkuvasti intensiivisille mekaanisille rasituksille. Tästä syystä komponentin ennenaikaisen kulumisen syynä voi olla huono laatu.

Riittämätön määrä voiteluainetta ja liitosvarren ylikuumeneminen voivat johtaa liitosvarren hajoamiseen, komponentin pohjan mekaaniseen vaurioitumiseen ja kampiakselin tuhoutumiseen. Sylinterin keskiosan naarmuuntuminen johtuu männäntapin asennusvirheestä.

Lohkon pulttien väärä kireys saattaa olla syynä sylinterin reiän halkeamiseen. Jäähdytysnesteen sisään kerääntymisen aiheuttama korkea paine saattaa murtaa sylinterin reiän.

Yleinen syy komponentin epämuodostumiseen ja säleiden mudoostumiseen on moottorin ylikuumeneminen.

Komponenttiin muodostuu halkeamia, koska lämpötila muuttuu sen sisällä niin äkkinäisesti. Tämä saattaa johtua jäähdytysjärjestelmän sisällä olevan nesteen jäätymisestä, vakavasta ylikuumenemisesta tai kovasta ylettömästä komponenttiin kohdistuvasta rasituksesta.

Moottorin sylinterilohkon korjaaminen ja vaihtaminen

Todella usein sylinterilohkon toimintahäiriöt johtuvat komponentissa olevasta liasta. Huomaa, että vain tämä vika voidaan korjata. Tehdäksesi tämän, irrota kampikammio, pura sisällä oleva järjestelmä ja puhdista komponentti. Useimmiten liat poistetaan komponentista hiekkapuhaltamalla.

Jos lohko on vahingoittunut sisältä tai ulkoa, tai yksittäiset komponentit ovat kuluneet, asennetaan uusi komponentti. Tämä on kallista, joten yritä välttää vahinkoja, joiden takia komponentti täytyy vaihtaa.

Suosittuja Sylinterilohko / Moottorilohko valmistajia
Sylinterilohko / Moottorilohko alkuperäisessä laadussa merkiltä FEBI BILSTEIN valmistaja Sylinterilohko / Moottorilohko alkuperäisessä laadussa merkiltä SWAG valmistaja Sylinterilohko / Moottorilohko alkuperäisessä laadussa merkiltä ELRING valmistaja Sylinterilohko / Moottorilohko alkuperäisessä laadussa merkiltä ASHIKA valmistaja Sylinterilohko / Moottorilohko alkuperäisessä laadussa merkiltä BF valmistaja Sylinterilohko / Moottorilohko alkuperäisessä laadussa merkiltä DT valmistaja Sylinterilohko / Moottorilohko alkuperäisessä laadussa merkiltä JAPANPARTS valmistaja Sylinterilohko / Moottorilohko alkuperäisessä laadussa merkiltä JP GROUP valmistaja
Sylinterilohko / Moottorilohko alkuperäisessä laadussa merkiltä VAICO valmistaja Sylinterilohko / Moottorilohko alkuperäisessä laadussa merkiltä TRUCKTEC AUTOMOTIVE valmistaja
Laadukkaita varaosat: Sylinterilohko / Moottorilohko autollesi
Hankkia VAICO Kotelo, jakopää, kampikammio V20-2315 auto varten edulliseen hintaan 54,78 €
-20%
54,78 €
68,48 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Kotelo, jakopää, kampikammio | VAICO V20-2315
Tuotekuvaus
  • Materiaali: Alumiini
varastossa Тiedot
Hankkia FEBI BILSTEIN Kotelo, jakopää, kampikammio 46051 auto varten edulliseen hintaan 50,98 €
-20%
50,98 €
63,72 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Kotelo, jakopää, kampikammio | FEBI BILSTEIN 46051
Tuotekuvaus
  • Materiaali: Alumiini
  • Paino (kg): 0,584
varastossa Тiedot
Hankkia FEBI BILSTEIN Kotelo, jakopää, kampikammio 03640 auto varten edulliseen hintaan 1,57 €
-20%
1,57 €
1,96 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Kotelo, jakopää, kampikammio | FEBI BILSTEIN 03640
Tuotekuvaus
  • Paino (kg): 0,035
varastossa Тiedot
Hankkia FEBI BILSTEIN Kotelo, jakopää, kampikammio 03639 auto varten edulliseen hintaan 2,18 €
-20%
2,18 €
2,72 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Kotelo, jakopää, kampikammio | FEBI BILSTEIN 03639
Tuotekuvaus
  • Paino (kg): 0,1
varastossa Тiedot
Hankkia FEBI BILSTEIN Kotelo, jakopää, kampikammio 46048 auto varten edulliseen hintaan 63,17 €
-20%
63,17 €
78,96 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Kotelo, jakopää, kampikammio | FEBI BILSTEIN 46048
Tuotekuvaus
  • Materiaali: Alumiini
  • Paino (kg): 1,095
varastossa Тiedot
Hankkia FEBI BILSTEIN Kotelo, jakopää, kampikammio 47338 auto varten edulliseen hintaan 22,18 €
-20%
22,18 €
27,72 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Kotelo, jakopää, kampikammio | FEBI BILSTEIN 47338
Tuotekuvaus
  • Materiaali: Muovi
  • Paino (kg): 0,101
varastossa Тiedot
Kotelo, jakopää, kampikammio ST (ELRING, 231.851)
Tuotekoodi: 231.851
Hankkia ELRING Kotelo, jakopää, kampikammio 231.851 auto varten edulliseen hintaan 47,78 €
-20%
47,78 €
59,72 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Kotelo, jakopää, kampikammio | ELRING 231.851
Tuotekuvaus
  • Asennuspuoli: Etupää
  • Lisätarvike/lisätieto: Kampiakselin tiivisteellä
varastossa Тiedot
Kotelo, jakopää, kampikammio (SWAG, 20 94 6051)
Tuotekoodi: 20 94 6051
Hankkia SWAG Kotelo, jakopää, kampikammio 20 94 6051 auto varten edulliseen hintaan 50,37 €
-20%
50,37 €
62,96 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Kotelo, jakopää, kampikammio | SWAG 20 94 6051
Tuotekuvaus
  • Materiaali: Alumiini
varastossa Тiedot
  • Ota yhteyttä
  • Toimitusehdot
  • Tietosuojakäytäntö
  • Yhtiömme
  • Maksu
  • Toimitus
  • Tilauksen peruuttaminen
  • Vaihto