Sytytyspuola auto varten

Sytytys- / Hehkutusjärjestelmä Varaosien: Sytytyspuola

Sytytyspuola on auton osa, joka muuttaa auton 12 V:n jännitteen sytytykseen kelpaavaksi korkeajännitteeksi. Useissa nykyautoissa sytytyspuolia on yksi jokaista sylinteriä kohden, ja puolat sijaitsevat heti sytytystulpan perässä. Puola on rakenteeltaan kela, jonka käämissä on kaksi osaa: pienjännitekäämi (ensiö) ja suurjännitekäämi (toisio), jotka on käämitty rautasydämen päälle - eli puola vastaa toimintaperiaatteeltaan kuristinta tai muuntajaa. Toiminnassa pienjännitekäämin kautta johdetaan aluksi sähkövirta akusta katkojan kärkien läpi, mikä synnyttää puolan rautasydämeen magneettikentän. Kipinän synnyttämiseksi virta äkisti katkaistaan avaamalla katkojan kärjet. Tällöin magneettikentän purkautuminen indusoi toisiokäämiin korkeajännitteen, joka purkautuu kipinänä sytytystulpan kärkien kautta. On olemassa kahdenlaisia ??keloja: yhden kipinän ja kahden kipinän keloja.

Yksi vaatimuksista sytytyspuolalle on sen nopea lataus seuraavan purkaukseen sytytystulpille. Jos sytytyspuola ei ole kunnossa, niin vastaavasti se käynnisty. Sytytyspuolan epäkunnon päämerkkinä on sen korkea lämpötila kiinnitilassa. Varmistaakseen onko sytytyskela kunnossa vai ei ole suurjännitteen pääjohto irrotetaan jakajan kannen koskettimesta ja asennetaan 6 millimetrin välys johdon pään ja auton maadoituksen keskellä. Jos sytytyspuola on kunnossa, niin välyksessä moottorin kampiakselin pyörittäessä syntyy voimakas kipinä sinistä väriä. Jos kipinä on pieni tai lainkaan puuttuu, niin se tarkoittaa sytytyspuolan toiminnan häiriötä.

Jos olet löytänyt sytytyspuolan vika, niin käänny meidän verkkokauppaamme. Tarjoamme eri tyyppejä sytytyspuolia joka automallille. Sinua ilahduttavat edulliset hinnat tavaroille, joita toimitetaan suoraan valmistajilta. Toimitamme tavara lyhyessä ajassa sinulle sopivaan paikkaan. Sytytyspuolan lisäksi voit ostaa meillä myös sellaisia varaosia, kuten sytytysmoduuli, sytytysjärjestelmä ja sytytystulppia.

Sytytyksen virranjakajan viat

  • virranjakajan kotelo on viallinen;
  • virranjakajan kannen saastuminen;
  • kulunut hiilikontakti;
  • kulunut tai hajonnut virranjakajan roottori;
  • virranjakajan kontaktien hapettuminen;
  • automaattisen etumekanismin laakerin jumiutuminen;
  • Eteissensori on vahingoittunut (kontaktittomassa virranjakajassa);
  • virranjakajan elinkaaren päättyminen.

Sytytyksen virranjakajan vikojen merkit

  • sytytysjärjestelmä ei vastaa;
  • moottori käynnistyy vaikeasti;
  • sytytyskaapelin resistanssiarvot ovat standardeja korkeammat;
  • moottori kolisee tyhjäkäynnillä;
  • pakovaimennin tuottaa kovia pamauksia;
  • polttoaineen kulutuksen kasvu.

Sytytyksen virranjakajan vikojen syyt

  • komponenttia on käytetty sen eliniän päätyttyä;
  • komponenttiin on päässyt öljyä tai kosteutta;
  • käytetty huonolaatuista polttoainetta;
  • sytytystulpat on vaihdettu myöhässä;
  • käämi on hajonnut;
  • virranjakajan päädyt on kiinnitetty väärässä järjestyksessä;
  • sytytyskäämin teho on laskenut merkittävästi;
  • virranjakajan roottorin turvalukko ei toimi.

Diagnostiikka

Sytytyksen virranjakajan pääasia toiminnan kannalta on resistanssin arvo. Se mitataan liittämällä virtamittari kontakteihin. Virranjakaja toimii oikein, jos arvot ovat seuraavat:

  • G-kontaktin ja massan välissä — 20–31 kOhm;
  • A- ja B-kontaktin välissä — 0,49–0,73 kOhm.

Resistanssin tarkat arvot kerrotaan ajoneuvon teknisissä dokumenteissa. Virranjakajan diagnostiikka tehdään samalla kun koko järjestelmä tarkastetaan, aina 30 000 ajokilometrin välein.

Sytytyksen virranjakajan korjaus

Vain huoltamon asiantuntijat voivat korjata sytytyksen virranjakajan. Tämä siitä syystä, että osassa on herkkiä sensoreita, joiden hajoaminen saattaa johtaa koko sytytysjärjestelmän hajoamiseen.

Jos virranjakajan kannessa on vikoja, tulee se vaihtaa uuteen. Jos hiilikontakti putoaa ulos otettaessa virranjakajan kantta irti, vaihdetaan hiili ja jousi. On myös mahdollista vaihtaa vain hajonneet komponentit, jos seuraavat asiat on tehty:

  • tarkastettu yhteensopivuus;
  • mitattu virranjakajan resistanssi .

Sytytyksen virranjakajan vaihto

Sytytyksen virranjakaja tulee vaihtaa vain, jos siinä on vakavaa vikaa tai jos sen elinikä on päättynyt.

Virranjakajan irrottamiseksi tulee poistaa roottori, irrottaa käämin ja sen johtojen kiinnitykset ja myös irrottaa kondensaattori. Tämä työ on melko monimutkainen ja sen suorittaminen kestää kauan. Kontaktit ja niihin liitetyt johdot kannattaa merkitä. Väärien johtoparien liittäminen saattaa johtaa koko sytytysjärjestelmän hajoamiseen.

Suosittuja Sytytyspuola valmistajia
Sytytyspuola alkuperäisessä laadussa merkiltä BOSCH valmistaja Sytytyspuola alkuperäisessä laadussa merkiltä BERU valmistaja Sytytyspuola alkuperäisessä laadussa merkiltä NGK valmistaja Sytytyspuola alkuperäisessä laadussa merkiltä HELLA valmistaja Sytytyspuola alkuperäisessä laadussa merkiltä ABAKUS valmistaja Sytytyspuola alkuperäisessä laadussa merkiltä RIDEX valmistaja Sytytyspuola alkuperäisessä laadussa merkiltä ERA valmistaja Sytytyspuola alkuperäisessä laadussa merkiltä DELPHI valmistaja
Sytytyspuola alkuperäisessä laadussa merkiltä STARK valmistaja Sytytyspuola alkuperäisessä laadussa merkiltä MEAT & DORIA valmistaja Sytytyspuola alkuperäisessä laadussa merkiltä ESEN SKV valmistaja Sytytyspuola alkuperäisessä laadussa merkiltä BREMI valmistaja Sytytyspuola alkuperäisessä laadussa merkiltä HITACHI valmistaja Sytytyspuola alkuperäisessä laadussa merkiltä MAGNETI MARELLI valmistaja Sytytyspuola alkuperäisessä laadussa merkiltä JANMOR valmistaja Sytytyspuola alkuperäisessä laadussa merkiltä VEMO valmistaja
Laadukkaita varaosat: Sytytyspuola autollesi
Tuotekoodi: 48041
Hankkia NGK Sytytyspuola 48041 auto varten edulliseen hintaan 29,23 €
-22%
29,23 €
37,48 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Sytytyspuola | NGK 48041
Tuotekuvaus
  • Napojen määrä: 4
  • Sytytyspuola: Liitäntä SAE
  • Sisään/ulosmeno aukkojen lukumäärä: 1
  • Tila:  Täysin
varastossa Тiedot
Tuotekoodi: 48206
Hankkia NGK Sytytyspuola 48206 auto varten edulliseen hintaan 30,01 €
-22%
30,01 €
38,48 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Sytytyspuola | NGK 48206
Tuotekuvaus
  • Napojen määrä: 3
  • Sytytyspuola: Liitäntä SAE
  • Sisään/ulosmeno aukkojen lukumäärä: 1
  • Tila:  Täysin
varastossa Тiedot
Tuotekoodi: 0 986 221 023
Hankkia BOSCH Sytytyspuola 0 986 221 023 auto varten edulliseen hintaan 33,51 €
-22%
33,51 €
42,96 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Sytytyspuola | BOSCH 0 986 221 023
Tuotekuvaus
  • Nimellisjännite (V): 14
  • Tila:  Täysin
varastossa Тiedot
Tuotekoodi: GN10571-12B1
Hankkia DELPHI Sytytyspuola GN10571-12B1 auto varten edulliseen hintaan 24,15 €
-22%
24,15 €
30,96 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Sytytyspuola | DELPHI GN10571-12B1
Tuotekuvaus
  • Jännite (V): 12
  • Käytössä koskettimia: 3
  • Tila:  Täysin
varastossa Тiedot
Tuotekoodi: 0 221 604 115
Hankkia BOSCH Sytytyspuola 0 221 604 115 auto varten edulliseen hintaan 32,73 €
-22%
32,73 €
41,96 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Sytytyspuola | BOSCH 0 221 604 115
Tuotekuvaus
  • Nimellisjännite (V): 14
  • Tila:  Täysin
varastossa Тiedot
Tuotekoodi: GN10572-12B1
Hankkia DELPHI Sytytyspuola GN10572-12B1 auto varten edulliseen hintaan 25,71 €
-22%
25,71 €
32,96 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Sytytyspuola | DELPHI GN10572-12B1
Tuotekuvaus
  • Jännite (V): 12
  • Käytössä koskettimia: 3
  • Tila:  Täysin
varastossa Тiedot
Tuotekoodi: 48009
Hankkia NGK Sytytyspuola 48009 auto varten edulliseen hintaan 33,51 €
-22%
33,51 €
42,96 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Sytytyspuola | NGK 48009
Tuotekuvaus
  • Napojen määrä: 3
  • Sytytyspuola: Liitäntä SAE
  • Sisään/ulosmeno aukkojen lukumäärä: 1
  • Tila:  Täysin
varastossa Тiedot
Tuotekoodi: 48002
Hankkia NGK Sytytyspuola 48002 auto varten edulliseen hintaan 22,21 €
-22%
22,21 €
28,48 €
sis. Alv 24%, Toimitus
x Sytytyspuola | NGK 48002
Tuotekuvaus
  • Napojen määrä: 2
  • Sytytyspuola: Liitäntä SAE
  • Sisään/ulosmeno aukkojen lukumäärä: 1
  • Tila:  Täysin
varastossa Тiedot
  • Ota yhteyttä
  • Toimitusehdot
  • Tietosuojakäytännöt
  • Yritys
  • Maksu
  • Toimitus
  • Tilauksen peruuttaminen
  • Tuotteen vaihtaminen