Takaisin
Maa
Takaisin
Ajoneuvoni
-
Varaosat autoosi

-
Tiedot
HYUNDAI Coupe I (RD)-autot: tekniset erikoispiirteet, versiot ja varustelutaso
4-paikkaisia Hyundai Coupe I RD autoja valmistettiin vuodesta 1996 vuoteenl 2002. Vuonna 1999 ne kävivät läpi uudelleen muotoilun. Autolle oli ominaista urheilullinen ulkonäkö sekä erinomainen ohjattavuus, joka saavutettiin Porschen kanssa yhteistyössä kehitetyn parannellun jousituksen avulla. Jos haluat ostaa varaosia Hyundai Coupe I RD:en ja välttää ylimääräisiä kustannuksia, vieraile silloin verkkokaupassamme. Me myymme edullisesti autonosia tunnetuilta valmistajilta.
Hyundai Coupe I RD tekniset tiedot
Auton julkaisuhetkellä, sen mitat olivat seuraavanlaiset: pituus – 4,340 mm, leveys – 1,730 mm, korkeus – 1,303 mm. Vuoden 1999 uudelleen muotoilun aikana pituus kasvoi 5 mm, muut mitat pysyivät samoina. Maavara oli 125 mm. Tavaratilaan mahtui jopa 288 litraa. Lastauskapasiteetti vaihteli riippuen versiosta eikä se ollut suurempi kuin 440 kg. Molemmille akseleille oli asennettu jarrulevyt.
Tärkeimmät versiot
Tarjolla oli 8 versiota. Kaikki Hyundai Coupet (1996-2002) oli varustettu bensiinimoottoreilla ja siinä oli etuvetoinen pohja. Manuaalivaihteinen 2.0 versio oli yksi kaikkein tehokkaimmista. Nämä autot oli varustettu 4-sylinterisellä 139 hv moottorilla. Maksimi vääntömomentti oli 182 Nm. Kiihdyttäminen 100 km/h vei 9.2 sekuntia.Maksiminopeus oli 203 km/h.
Coupe I RD varustetasot
Perus varustetason lisäksi tarjolla oli laajennettuja: Si, F2 Evolution, F2, SE. SE-varustetason vakiovarusteita olivat sähköiset etuikkunat, taittuvat takaistuimet, CD-soitin, ilmastointi; saatavilla olevia vaihtoehtoja olivat myös vakionopeudensäädin, kattoluukku, sähkösäätöiset sivupeilit.
F2 Evolution autoja valmistettiin rajoitettu sarja. Kuuluisa brittiläinen suunnittelija Peter Stevens otti osaa niiden luomiseen. Hän lisäsi korin muotoiluun etu- ja takaspoilereita, luoden näin nolla nostovoimaisen tilan. Tällä oli ajoneuvon vakauteen myönteinen vaikutus suurilla nopeuksilla. Tämän sarjan autoille erityisesti suunnitellut jarrupalat suunniteltiin yhteistyössä AP Racingin kanssa.