Takaisin
Maa
Takaisin
Ajoneuvoni
-
Varaosat autoosi

-
Tiedot
MAZDA MX-3 (EC)-autot: tekniset erikoispiirteet, versiot ja varustelutaso
Mazda MX-3 (EC) autot ovat coupeja, joita tuotettiin vuosina 1991 - 1998. Niissä oli 4 paikkaa. Suhteellisen matala paino ja matala painovoiman keskipiste vaikutti myönteisesti niiden nopeuden suorituskykyyn. Käy katsomassa verkkokauppamme valikoima, jos etsit paikkaa, josta ostaa varaosia Mazda MX-3 (1991-1998) ja saa hyvä tarjous. Monet jarrupalat, öljynsuodattimet, sytytystulpat ja muut osat myydään meillä edullisesti, jotta voit säästää rahaa.
Mazda MX-3 (EC) tekniset tiedot
Korin mitat olivat seuraavat: pituus 4,220 mm, leveys 1,695 mm ja korkeus 1,310 mm. Maavara oli 145 mm. Kuormitettavuus ei ylittänyt 430 kg. Objektit jopa 390 litran kokonaistilavuudella oli mahdollista kuljettaa tavaratilassa.
Autossa oli erillisjousitus. MacPherson sauvat asennettiin eteen, ja monivarsituenta taakse. Takajousituksessa valmistaja käytti brändin omaa teknologiaa, Twin-Trapezoidal Link. Se vaikutti myönteisesti ohjattavuuteen, takasi vakaan kyydin ja auttoi vähentämään auton korin heilumista minimiin ohjailun aikana. Tuuletetut jarrulevyt asennettiin etuakselille. Taka-akseli voitiin varustaa rumpu tai levuymekanismeilla.
Pääversiot
Mazda MX-3 (EC) (1991-1998) autosta esiteltiin 8 versiota koko tuotantojakson aikana. Kaikki niistä olivat bensiinikäyttöisiä ja etuvetoisia.
1.8 i V6 MT versio varustettiin K8 moottorilla - yhdestä kompakteimmista 6-sylinterisistä moottoreista siihen aikaan. Tämän yhtiön oman moottorin erityisenä ominaisuutena oli VRIS-järjestelmä. Tämä teknologinen ratkaisu sisälsi seuraavat: imusarja varustettiin kammioilla, jotka asetettiin tiettyyn kaikuvaan taajuuteen. Ohjainyksikkö vaihteli dynaamisesti niiden välillä. Täten oikeanlainen kaikuva taajuus saavutettiin useissa eri moottorin kierrosnopeuksissa. Täten, VRIS takasi dynaamisen pakotetun latauksen luomalla painetta imusarjassa. Tämän teknologian käyttämisellä oli myönteinen vaikutus polttoaineen palamisen tehoon. Toiset erityiset ominaisuudet K moottoreissa ovat alumiinikori ja 60 asteen sylinterin pankkikulma. Kampiakseli valmistettiin taotusta teräksestä, kiertokanget kevyestä hiiliteräksestä.
1.8 i V6 MT versiossa käytetylle moottorilla oli ominaista 133 hevosvoiman teho ja 157 Nm vääntömomentti 4,500 rpm kierrosnopeudessa. Coupe kiihtyi 100 km/h 8.5 sekunnissa, ja sen huippunopeus oli 202 km/h.
MX-3 EC viimeistelytasot
Valmistaja tarjosi perusviimeistelytason ja muutaman laajennetun viimeistelytason. Jopa perusviimeistelytasossa coupe varustettiin keskuslukituksella, tummennetuilla ikkunoilla, sähköikkunoilla ja kattoluukulla, joka toimi myös sähköllä.