Takaisin
Maa
Takaisin
Ajoneuvoni
-
Varaosat autoosi
OPEL Vivaro A Van (X83)-autot: tekniset erikoispiirteet, versiot ja varustelutaso
Opel Vivaro I F7 autot ovat 2- tai 3-paikkaisia pakettiautoja, joita valmistettiin vuodesta 2001 vuoteen 2014 asti. Huolellisesti harkittu ergonominen suunnittelu, polttoainetehokkuus, ohjailtavuus, korkea mukavuustaso ja rikas varustelu tekivät tästä autosta suositun kaikkialla Euroopassa. Vuonna 2002, vuosi sen julkaisun jälkeen, se nimettiin ‘’International Van of the Year’’. Auto on huomattava luotettavuudeltaan ja huollon helppoudeltaan. Se tarvitsee silti korjaamista aika ajoin. Voit ostaa korkealaatuisia varaosia Opel Vivaro I F7 malliin verkkokaupastamme. Erikoistarjoukset ovat aktiivisia monille tuotteista. Pysyäksesi tiedossa kaikista tarjouksista, tilaa uutiskirjeemme. Tämän hetkisten tarjousten ja auton varaosien hintojen kanssa perillä pysyminen tulee auttamaan sinua tekemään ostoksia parhaimpaan tarjoushintaan.
Opel Vivaro I F7 tekniset ominaisuudet
2 akselivälin pituutta ja katon korkeutta tarjottiin pakettiautoille. Ajoneuvon kori saattoi olla 4,782 mm tai 5,182 mm pitkä, ja 1,959 mm tai 2,495 mm korkea. Leveys oli aina 1,904 mm. Lastausosasto vaihteli tilavuudeltaan. Esimerkiksi L1H1 pakettiautoissa (lyhyellä akselivälillä ja matalalla katolla) se oli 5 m3, kun taas L2H2 (pitkällä akselivälillä ja korkealla katolla) – 8.4 m3. Maavara oli 191 mm. Molemmat ajoneuvon akselit varusteltiin jarrulevyillä; monissa versioissa ne olivat tuuletettuja. Korin ominaispiirteenä oli erinomainen vastustuskyky korroosiolle ja se tuli 12 vuoden takuulla. Kynnykset suojattiin muovisuojilla, jotka asennettiin auton korin kehän ympärille. Ovenkahvat olivat mielenkiintoinen suunnittelun ratkaisu auton ulkoasussa: ne asetettiin pystysuoraan.
Pääversiot
Noin 20 versiota Opel Vivaro I F7 pakettiautosta valmistettiin valmistusvuosien aikana, joista suurin osa oli dieselversioita. Yksi yleisimmistä versioista oli diesel 2.0 CDTi. Se varusteltiin 4-sylinterisellä 16-venttiilisellä kaksinkertaisen nokka-akselin moottorilla suoralla polttoaineen ruiskutusjärjestelmällä. Se kykeni 290 Nm vääntömomenttiin ja 114 hevosvoimaan tehoa. Pakettiauto kiihdytti 100 km/h 15 sekunnissa ja sen huippunopeus oli 160 km/h. Samaan aikaan polttoaineenkulutus oli matala: 10 litraa kaupunkiajossa, 8.2 litraa yhdistelmäajossa ja 7.2 litraa taajama-ajossa. Ajoneuvon version bruttopaino oli 2,960 kg. Maksimaalinen hyötykuorma oli 1,140 kg. Auto oli etuvetoinen.
Vivaro I F7 viimeistelytasot
Vivaro I F7 (2002–2014) autot varusteltiin standardina lukkiutumattomalla jarrujärjestelmällä elektronisella jarrutehon jaolla, turvavöillä esikiristimien kanssa, korkeussäädettävällä ohjauspylväällä ja hydro ohjaustehostimella. Kuskin penkki voitiin myös säätää henkilökohtaisten tarpeiden mukaan. Kuskin penkin ja matkustajan etupenkin välissä oli taittuvat käsinoja. Vaihdekeppi oli kojelaudalla. Auton varusteluun sisältyi myös sähköikkunat ja sähköpeilit. Satelliitti navigointijärjestelmä oli saatavilla myös vaihtoehtona.