Takaisin
Maa
Takaisin
Ajoneuvoni
-
Varaosat autoosi

-
Tiedot
SUZUKI Samurai SUV (SJ)-autot: tekniset erikoispiirteet, versiot ja varustelutaso
Suzuki Samurai (SJ) autot ovat kompakteja katumaastureita, joita tuotettiin vuodesta 1988 vuoteen 2004 asti. Ne rakennettiin Jimny mallin pohjalle. Niillä oli täysmetallinen kori, mutta niissä oli kova tai pehmeä irrotettava katto. Euroopan markkinoille tarkoitetut autot koottiin Espanjassa. Verkkokaupastamme on mahdollista ostaa edullisia varaosia Suzuki Samurai (SJ). Eniten kysynnässä olevat komponentit ja kulutusmateriaalit, kuten jarrupalat, öljynsuodattimet, tuulilasinpyyhkijän sulat ja muut tuotteet ovat saatavilla tarjoushinnoin.
Suzuki Samurai (SJ) tekniset tiedot
Suzuki Samurai (SJ) autot kovalla katolla olivat 3440 mm pitkiä. Niiden leveys oli 1530 mm ja korkeus 1680 mm. Irrotettavan kovakaton autojen mitat olivat lievästi erilaisia: niiden pituus, leveys ja korkeus olivat vastaavassa järjestyksessä 3430 mm, 1530 mm ja 1670 mm. Maavara saattoi olla 210 mm. Korissa oli 2 tai 3 ovea. Sisusta oli tarpeeksi tilava kuskille ja 3 matkustajalle.
Olemassa oli myös pitkän akselivälin katumaastureita. Niiden kori oli 4040 mm pitkä, 1530 mm leveä ja 1815 mm korkea. Tavaratilan tilavuus vaihteli 438 ja 1406 litran välillä.
Autossa oli kaksi jäykkää lehtijousilla varustettua jousitusta, joille oli ominaista ekstra-hyvä kestävyys. Ne takasivat hyvän maaston suorituskyvyn ajoneuvolle, mutta olivat melko epämukavia ajettaessa asfalttiteillä. Vain ajoneuvon etuakseli oli varustettu jarrulevyillä.
Pääversiot
Suzuki Samurai (SJ) katumaastureista tuotettiin yli 10 versiota valmistusvuosien aikana. Autoissa oli bensiini- ja dieselkäyttöiset moottorit, taka- ja nelivetoisuus osa-aikaisella etuakselilla.
1.3 MT versio oli yleisin. Se varustettiin 4-sylinterisellä 8-venttiilin moottorilla 69 hevosvoiman teholla. Maksimaalinen vääntömomentti oli 100 Nm. Versio saavutti 130 km/h nopeuden. Keskimääräinen polttoaineenkulutus oli 10.8 litraa per 100 km. Maksimaalinen kuormitettavuus oli 390 kg. Auto oli nelivetoinen. Etuakseli oli mahdollista epäaktivoida polttoaineen säästämiseksi ajettaessa asfalttiteillä. Olemassa oli manuaalinen 5-vaihteinen vaihteisto.
Samurai (SJ) varustetasot
Suzuki Samurai (SJ) katumaastureilla oli minimalistinen varustelu. Valmistaja tarjosi rallipenkkejä ja lämmitettyjä sivupeilejä. Vain jotkut versiot olivat varustettuja hydraulisella ohjaustehostimella. Tuulilasinpyyhkijöillä oli vain muutama käyttötila. Täysikokoinen vararengas oli tehdasasennettu. Ilmastointi, keskikäsinoja, varashälytin, lokasuojat, kromatut puskurit ja maastovalot tarjottiin lisämaksusta. Mahdollista oli myös tilata alumiinivanteet, esijohdotettu auton stereo-johtosarja, kasettisoitin, etusumuvalot, apuvalo, sähkökäyttöiset takaikkunat ja nahkainen sisustan päällystys.