Takaisin
Maa
Takaisin
Ajoneuvoni
-
Varaosat autoosi

-
Tiedot
VW Lupo / Lupo 3L (6X1, 6E1)-autot: tekniset erikoispiirteet, versiot ja varustelutaso
Volkswagen Lupo- 6X1, 6E1 autot ovat 4- ja 5-istuimisia viistoperiä, joita tuotettiin Euroopassa vuodesta 1998 vuoteen 2005. 3L malliversiota, jonka tunnuksena oli 6E1, valmistettiin vuodesta 1999 alkaen. Kaikkia autoja oli saatavilla 3- ovisena versiona. Arvovaltainen saksalainen auton omistajien yhteisö ADAC julisti auton luokkansa parhaaksi vuonna 2006. Se on yhä edelleen suosittu. Voit ostaa varaosia Volkswagen Lupo 6X1, 6E1 -ajoneuvoihin meidän verkkokaupastamme. Tarjoamme osaavaa tukea verkossa, laajan osavalikoiman, sekä tarjouksia ja alennuksia jokaiselle asiakkaallemme.
Volkswagen Lupo- 6X1, 6E1 - tekniset ominaisuudet
VW Lupo 6X1 viistoperä oli 3527 mm pitkä, 1639 mm leveä, 1459 mm korkea. Kompaktista koosta huolimatta, tavaratilan tilavuus saattoi olla jopa 830 litraa, mutta se oli vain 130 litraa jos takaistuimet olivat pystyssä. Matalan 109 mm:n maavaran ansiosta auto oli vakaa.
3L viistoperän mitat poikkesivat hieman tavallisesta, mutta vain muutamia millimetrejä. Sen pituus on 3529 mm, leveys 1621 mm, korkeus 1464 mm ja maavara 103 mm.
Tärkeimmät malliversiot
Lupo viistoperästä (1998-2005) julkaistiin 12 malliversioita valmistusvuosien aikana: kuusi bensiini- ja kaksi diesel moottorilla, tavalliseen malliin, ja kaksi dieselmoottoria 3L –malliin sekä kaksi bensiinimoottoria tehokkaaseen GTI -malliin.
Kaikkein tunnetuin malliversio oli Lupo 3L 1.2 TDI AT. Se oli maailman ensimmäinen sarjatuotantoauto, joka kulutti keskimäärin 3 litraa polttoainetta 100 kilometrillä. Autoon oli asennettu 3-sylinterinen moottori, jossa oli turboahdin ja suorasuihkutus, sekä on 61 hv:n teho. Sen kuormauskapasiteetti oli 280 kg.
Korin tuotannossa käytettiin ohuita, mutta vahvoja teräslevyjä, kun taas konepelti, ovet, istuimet ja jousituksen osat tehtiin magnesiumista tai alumiinista. Tämän vuoksi, kyseinen malliversio oli keskimäärin 150 kg kevyempi kuin toiset. Automaattivaihteisto, jossa oli Tiptronic -tila mahdollisti sen, että kuljettaja saattoi valita vaihteen manuaalisesti, sen mukaan mikä oli hänen mielestään optimaalista. Moottorin teho oli rajoitettu 41 hv:aan Eco-tilassa, ja moottorin kierroslukua pidettiin edullisimmalla alueella tarkkojen asetusten mukaisesti. Yleensä polttoaineen kulutus maantiellä oli 2,7 litraa, yhdistetty kulutus 3 litraa ja kulutus kaupungissa 3,6 litraa.
Vuonna 2003 kuuluisa itävaltalainen kilpa-ajaja Gerhard Plattner kulki 4683 km matkan 3L 1.2 TDI AT -ajoneuvolla ajaen, käyttäen vähemmän kuin 90,94 euroa rahaa. Hänen matkansa alkoi Norjasta ja päättyi Alankomaissa. Kaikkiaan kilpa-ajaja vieraili 20 Euroopan maassa.
Lupo 6X1, 6E1 varustetasot
Aluksi auto oli saatavilla kahdella varustetasolla - E ja S, ja myöhemmin myös Sport varustetasolla. GTI -varustetasoon tarjottiin erityinen verhoilu.
Lupo GTI poikkesi perusmallista kasvatettujen lokasuojien, korisarjan ja suuremman takaspoilerin osalta. Tuplapakoputket ja matalaprofiiliset 205/45 R15 renkaat osoittivat auton urheilullisen luonteen. Bosch Aerotwin tuulilasin pyyhkimien sulat asennettiin vakiovarusteena. Sisustuksessa käytettiin nahkaa punaisilla tikkauksilla ja alumiinisia listoja.