Takaisin
Maa
Takaisin
Ajoneuvoni
-
Varaosat autoosi
AUDI TT Roadster (8N9)-autot: tekniset erikoispiirteet, versiot ja varustelutaso
Audi TT 8N9 -ajoneuvot ovat kaksipaikkaisten, vuosina 1999–2006 valmistettujen roadstereiden ensimmäinen sukupolvi. Tämä auto pohjautui coupen alustaan, ja siinä oli pehmeä kangaskatto, joka taittui sisään painamalla matkustamossa sijaitsevaa painiketta. Ajoneuvon dynamiikka oli erinomainen, ja se oli turvallinen. Jotta ajaminen taitetulla katolla oli vakaata, roadsterissa oli erityinen spoileri. Kestävä alumiininen kehys penkkien takana antoi lisäsuojaa kuljettajalle ja matkustajalle. Roadster sai korkean neljän tähden arvosanan EuroNCAP-testeistä vuonna 2003. Voit ostaa Audi TT 8N9 -osia verkkokaupastamme. Tarjoamme edulliset hinnat ja merkittäviä alennuksia kaikista osista. Lisäksi tilaamalla useita varaosia kerrallaan, esimerkiksi jarrusatuloita ja jarrupaloja, säästät puolet toimituskuluista.
Audi TT 8N9:n tekniset tiedot
Audi TT 8N9 -roadsterin pituus oli 4 041 mm, leveys 1 764 mm ja korkeus 1 359 mm. Penkkien takana oli erityinen ilmatiivis lokero, johon taitettu katto vetäytyi. Sen takia tavaratilan tilavuus oli 220 litraa riippumatta siitä, oliko katto avattu vai ei. 130 mm maavara tarjosi erinomaisen suorituskyvyn tiellä ja ajoneuvon vakauden korkeissa nopeuksissa. Vuoden 2002 uudistuksen myötä tavaratilan tilavuutta pienennettiin 180 litraan.
Pääasialliset versiot
Audi TT 8N9 -versioihin lukeutui vain bensiinimoottorilla varustettuja autoja: yhteensä 14 eri versiota. Tehokkain niistä oli 3.2 quattro DSG.
Sen kuusisylinterisen, 24-venttiilisen V-moottorin teho 320 Hm väännöllä oli 250 hevosvoimaa, ja maksimikierrosluku oli 6 200 kierrosta minuutissa. Version kuormitettavuus oli 300 kg. Nollasta sataan kiihdyttäminen vei vain 6,6 sekuntia. Polttoaineen kulutus oli 13 l/100 km kaupungissa, 9,9 l yhdistettynä ja 7,7 l maantiellä.
Monipisteinen polttoaineenruiskutus sai moottorin käymään vakaasti ja auttoi kasvattamaan sen tehoa ja vähentämään polttoaineen kulutusta. Quattro-neliveto oli vastuussa pidosta liukkailla pinnoilla ja paransi myös ajoneuvon hallittavuutta kaarteissa. Kuusivaihteinen brändin DSG-vaihteisto takasi välittömän vaihteiden vaihdon.
TT:n (8N9) varustepaketit
Perusvarustepaketin lisäksi TT, 8N9 (1999–2006) roadstereihin oli saatavilla Advance-paketti. Perusvarustepakettiin kuului runsaasti varusteita, ja se saattoi versiosta riippuen sisältää lukkiutumattomat jarrut sähköisellä jarrupaineensäädöllä, sähköisen ajonvakautuksen, etu- ja sivuairbagit, aktiiviset niskatuet, ajotietokoneen, ilmastoinnin ja vakionopeudensäätimen sekä sähköisesti säädettävät lämmitetyt peilit. Lisämaksua vastaan saatavilla oli myös navigointijärjestelmä, sähköisesti säädettävä kuljettajan penkki ja 18-tuumaiset metalliseosvanteet.