Auton Lokasuoja
Takalokasuoja ja etulokasuoja
Takalokasuoja ja etulokasuoja: hyödyllistä tietoa
Korin yksi tärkeimmistä osista on siipi, ja tarkemmin sanoen siivet auton pyörien yllä. Siipi on ennen kaikkea, auton pyörien yllä oleva suojeleva osa. On olemassa autolla etu - ja takasiipiä. Jokainen siipi on tarkoitettu minkä tahansa autolle ei vain ulkoisena osana suunnittelun ratkaisussa, vaan myös se suorittaa korin ja siis koko auton erityistä teknistä toimintoa.
Siivet suojelevat auto sen ympäröivästä liasta ja kivistä, joita liikenteen aikana viskaavat pyörät. Auton rakenteessa siivet ovat tavallisesti tiukasti kiinnitettyjä korin kanssa, siipien koko vain harvinaisissa tapauksissa suunnitellaan erikseen. Siiven muoto vastaa joka tapauksessa auton muotoa. Sen vuoksi useimmiten sitä yhdistetään suunnittelun kehityksen prosessiin. Joko niin, tai päinvastoin, mutta auton siipi on paras esimerkki hyvin erilaisten muotojen mallintamisen harjoitus käyttämällä täällä erityisiä käyriä. Muoto siiven on täytettävä auton ulkopuolella, niin se on usein mukana suunnittelussa prosessin suunnittelu. Joko niin, siipi auto - tämä on paras esimerkki liikunnan mallintamisessa hyvin erikoinen lomakkeita erityistä käyriä.
Jos sinun pitää vaihtaa jakoakseli, niin ei kannata menettää aikaa ostoksiin erikoiskaupoissa ja huoltamoissa. Juurin tällä tavalla menetät ajan lisäksi myös raha, koska tarvittavasta varaosasta on maksettava lisää. Paras vaihtoehto on käydä verkkokaupassamme. Tarjoamme asiakkaillemme nokka-akselien iso valikoima joka automallille. Tilaa varaosan edulliseen hintaan. Me huolehdimme sen nopeasta toimituksesta. Nokka-akselin lisäksi voit ostaa meiltä muitakin varaosia, esimerkiksi, vaimentimen laakeri, sytytystulppia tai laippa.
Lokasuojan viat
- epämuodostuminen;
- osan värin muuttuminen;
- hapettuminen ja korroosio;
- maalin irtoaminen.
Lokasuojan vikojen merkit
- onnettomuuksista tai pesemisestä aiheutuneet vahingot;
- pitkäaikainen auringonvalolle altistuminen;
- äkilliset lämpötilan muutokset;
- kemikaalien aiheuttamat vahingot lokasuojan pinnalle.
Diagnostiikka
On olemassa melko helppo tapa määritellä, onko lokasuoja vahingoittunut tai epämuodostunut. Käytä suoria suikaleita, jotka ovat kaikki samankokoisia. Paras vaihtoehto on käyttää kelta-mustia suikaleita. Ne tulee asettaa lokasuojan päälle ja katsoa pintaa kuin peiliä. Suikaleet ovat vinossa, jos pinnalla on pieniäkin lommoja.
On tärkeää tarkistaa osan reunat huolellisesti. Jos näissä on kohtia, joista on irronnut maalia, on tärkeää peittää tämä pinta korroosion estävällä materiaalilla tai maalata se. Diagnostiikkaa ei tarvitse suorittaa säännöllisesti, mutta on vahvasti suositeltavaa, että osat tarkastetaan visuaalisesti muutaman kuukauden välein.
Lokasuojien korjaaminen ja vaihtaminen
Riippuen osan ominaisuuksista ja pinnasta, johon vahinko on tapahtunut, voidaan tehdä monenlaisia eri korjaustoimenpiteitä. On helppoa korjata pieniä lommoja tunkin ja lestin pingottimen avulla. Täten sinun ei tarvitse irrottaa osaa sen kunnostamiseksi.
Jos vahingot ovat vakavempia, on tarpeen irrottaa osa. Tasoittamisen suorittaa asiantuntija. Suuret lommot korjataan ensin reunoilta, jonka jälkeen keskeltä. Kun lokasuoja on tasoitettu, se värjätään uudelleen ja maadoitetaan.
Tietokoneella tehtävä diagnostiikka auttaa valitsemaan oikean sävyisen maalin. Pienten lokasuojan osien maalaamisessa saattaa ilmetä ongelmia värien eroavaisuudessa. Täten koko osa korjataan kerrallaan. On suositeltavaa käyttää korkealaatuista maalia sekä lakkapinnoitetta, sillä se estää pintaa haalistumasta tai muuttamasta väriään.
Jos osasta löytyy korroosiota tai halkeamia, tulee osa vaihtaa.