Hae rekisterinumerolla
Hae
Auton varaosat: Valitse auto
Ostaa halpa alkuperäisiä Virranjakaja

Auton Virranjakaja

Suosittuja virranjakaja valmistajia

Virranjakaja auto

Muut osat autoosi

Virranjakaja: hyödyllistä tietoa

Virranjakaja on sähköinen laite, joka on tarkoitettu matalajännitteen piirin ajoittaiseen avaamiseen ja suurjännitteen jakeluun sytytystulpille moottorin sylinterien toiminnan mukaan. Virranjakaja koostuu katkojasta, jakajasta ja keskipako - ja alipainesäätimestä. Moottoreiden sytytyksen virranjakaja on asennettu moottorin etupuolella ja sitä ohjataan viistohammaspyörän erityisen tuen kautta nokka-akselilta. Moottoreiden sytytyksen virranjakaja on asennettu nokka-akselin päässä ja saa käyttö suoraan nokka-akselilta.

Virranjakajalla koskettimien kärkien väli voidaan asentaa kahdella tavalla: mittaamalla se mittauslevyjen avulla tai koskettimien suljetun tilan keston mittaamalla kampiakselin kierron kulmaa suhteen erityisellä laitteella. Tämän toisen menetelmän on erityisen tarpeen, jos tarvitsevat siellä, missä tarvitaan kontaktien tarkkaa asettamista, ja missä on käytetty (vanha) katkoja, jossa on todennäköisesti olemassa metallien siirtoa kosketuksessa olevien kontaktien pinnalla, siis on muodostunut kraatteri (kosketuspinnan eroosio) ja kyttyrä. Sinun on varmistettava, että katkojan kontaktit ovat aina hyvässä kunnossa ja kontaktien päätypinnat koskettavat toisiaan. Jos on kontaktien päätypintojen yhteensopimattomuus, se välittömästi johtaa niiden nopean kulumiseen, ylikuumenemiseen ja korroosioon.

Nykymaailmassa ei tarvitse juosta kaupoissa hakemassa tarvittavaa varaosaa autollesi, jotta ostaa sen hyvään hintaan ja jotta ennen kaikkea se olisi olemassa. Nykyään on verkkokauppamme, josta löydät kaikkia tarvittavia osia autollesi. Ei ole väliä mitä tilaat: virranjakaja, sytytysmoduuli tai raidetanko. Toimitamme tavarat mihin tahansa paikkaan ja mahdollisimman nopeasti.

Sytytyksen virranjakajan viat

  • virranjakajan kotelo on viallinen;
  • virranjakajan kannen saastuminen;
  • kulunut hiilikontakti;
  • kulunut tai hajonnut virranjakajan roottori;
  • virranjakajan kontaktien hapettuminen;
  • automaattisen etumekanismin laakerin jumiutuminen;
  • Eteissensori on vahingoittunut (kontaktittomassa virranjakajassa);
  • virranjakajan elinkaaren päättyminen.

Sytytyksen virranjakajan vikojen merkit

  • sytytysjärjestelmä ei vastaa;
  • moottori käynnistyy vaikeasti;
  • sytytyskaapelin resistanssiarvot ovat standardeja korkeammat;
  • moottori kolisee tyhjäkäynnillä;
  • pakovaimennin tuottaa kovia pamauksia;
  • polttoaineen kulutuksen kasvu.

Sytytyksen virranjakajan vikojen syyt

  • komponenttia on käytetty sen eliniän päätyttyä;
  • komponenttiin on päässyt öljyä tai kosteutta;
  • käytetty huonolaatuista polttoainetta;
  • sytytystulpat on vaihdettu myöhässä;
  • käämi on hajonnut;
  • virranjakajan päädyt on kiinnitetty väärässä järjestyksessä;
  • sytytyskäämin teho on laskenut merkittävästi;
  • virranjakajan roottorin turvalukko ei toimi.

Diagnostiikka

Sytytyksen virranjakajan pääasia toiminnan kannalta on resistanssin arvo. Se mitataan liittämällä virtamittari kontakteihin. Virranjakaja toimii oikein, jos arvot ovat seuraavat:

  • G-kontaktin ja massan välissä — 20–31 kOhm;
  • A- ja B-kontaktin välissä — 0,49–0,73 kOhm.

Resistanssin tarkat arvot kerrotaan ajoneuvon teknisissä dokumenteissa. Virranjakajan diagnostiikka tehdään samalla kun koko järjestelmä tarkastetaan, aina 30 000 ajokilometrin välein.

Sytytyksen virranjakajan korjaus

Vain huoltamon asiantuntijat voivat korjata sytytyksen virranjakajan. Tämä siitä syystä, että osassa on herkkiä sensoreita, joiden hajoaminen saattaa johtaa koko sytytysjärjestelmän hajoamiseen.

Jos virranjakajan kannessa on vikoja, tulee se vaihtaa uuteen. Jos hiilikontakti putoaa ulos otettaessa virranjakajan kantta irti, vaihdetaan hiili ja jousi. On myös mahdollista vaihtaa vain hajonneet komponentit, jos seuraavat asiat on tehty:

  • tarkastettu yhteensopivuus;
  • mitattu virranjakajan resistanssi .

Sytytyksen virranjakajan vaihto

Sytytyksen virranjakaja tulee vaihtaa vain, jos siinä on vakavaa vikaa tai jos sen elinikä on päättynyt.

Virranjakajan irrottamiseksi tulee poistaa roottori, irrottaa käämin ja sen johtojen kiinnitykset ja myös irrottaa kondensaattori. Tämä työ on melko monimutkainen ja sen suorittaminen kestää kauan. Kontaktit ja niihin liitetyt johdot kannattaa merkitä. Väärien johtoparien liittäminen saattaa johtaa koko sytytysjärjestelmän hajoamiseen.

Laadukkaita varaosat: auton virranjakaja

JP GROUP 1191100100 vaihto Tuotekuvaus
  • Valmistaja rajaus: Bosch
  • Tila: Täysin
varastossa
Tiedot
JP GROUP 1191100100 auton virranjakaja hinta
JP GROUP 1191100100 Virranjakaja
Tuotenumero: 1191100100
69,72 €
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut erikseen
BOSCH 1 237 330 067 vaihto Tuotekuvaus
varastossa
Tiedot
BOSCH 1 237 330 067 auton virranjakaja hinta
8,48 €
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut erikseen
VIKA 99051785501 vaihto Tuotekuvaus
varastossa
Tiedot
VIKA 99051785501 auton virranjakaja hinta
VIKA 99051785501 Virranjakaja
Tuotenumero: 99051785501
46,96 €
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut erikseen
MAXGEAR 13-0106 vaihto Tuotekuvaus
  • Sisään/ulosmeno aukkojen lukumäärä: 5
  • Tila: Uudelleenvalmistettu
varastossa
Tiedot
MAXGEAR 13-0106 virranjakaja autoon
51,72 €
Hinta sis. ALV 25.5%, toimituskulut erikseen
Erittäin edullista
Aina edulliset hinnat ja erinomainen palvelu Topautoosat.fi-kaupassa
Ilmainen toimitus
Ilmaiset toimitukset Suomeen yli 160 € ostoksille – pois lukien suurikokoiset tuotteet, vaihto-osat ja renkaat.
Maksutavat
Saatavilla on erilaisia maksutapoja, kuten PayPal, luottokortti ja Klarna.
Laaja valikoima
Valitse yli 2 500 000 varaosan valikoimasta.